Den albumaktuelle singer-songwriter, Alec Benjamin, gæster Store VEGA den 2. april 2025 som en del af sin 12 Notes Tour.

Alec Benjamin er en multi-platin singer-songwriter, der har cementeret sig som "den næste generations popfortæller" (TIME). Siden sin professionelle debut i 2018 har Benjamin opnået bemærkelsesværdige milepæle med hits som "Let Me Down Slowly" (3x platin; Billboard 200), "If We Have Each Other" (platin), "Water Fountain" (platin) og "Jesus In LA" (guld).

Med sit kreative sind og naturlige fortællertalent har han leveret sjælfulde popfortællinger gennem debut-mixtapet ’’Narrated By You’’ (2018) samt efterfølgende studiealbums som ’’These Two Windows’’ (2020), ’’(Un)Commentary’’ (2022) og senest ’’12 Notes’’, udgivet i maj 2024.

Allerede i 2021 spillede Alec Benjamin udsolgte shows på tværs af USA og Canada. På sin seneste headliner-turné besøgte han både Asien, Australien, Europa og USA, med debutoptrædener på prestigefyldte festivaler som Coachella og Lollapalooza.

Benjamins imponerende resumé tæller over 9 milliarder globale streams, 12,5 millioner følgere på hans social media platforme, og mere end 1,6 milliarder visninger på hans YouTube-kanal.

Alec Benjamin er kendt for sine intense liveoptrædener, der ofte byder på en intim og følelsesladet atmosfære, hvor hans evne til at fortælle historier gennem musikken skaber en dyb forbindelse til publikum.

Oplev Alec Benjamin live i Store VEGA den 2. april 2025