OK udpeger ny CFO

Energiselskabet OK har ansat Morten Mosegaard som ny CFO. Morten Mosegaard erstatter Thor Skov Jørgensen, der forlod OK i juni til fordel for rollen som CEO i Coop Danmark. Mosegaard kommer fra en stilling som CFO i Maersk Tankers

Morten Mosegaard er ny CFO i OK. Pressefoto

OK har nu fundet ny CFO, og valget er faldet på Morten Mosegaard, der har en solid baggrund i nogle af Danmarks største virksomheder og ikke mindst omfattende erfaring med økonomi, strategi og ledelse.

"Jeg er meget glad for, at det lykkedes at hente en profil som Morten Mosegaard, der har en tung CFO-baggrund og erfaring med at skulle agere i en virksomhed, hvor den grønne omstilling spiller en stor rolle. I OK er strategien at transformere hele virksomheden mod e-mobilitet og el, og så ligger der en voksende opgave i at varetage vores ejerskab af datterselskaberne, ikke mindst Coop og Kamstrup. OK er under forandring på mange måder, og det er jobbet som CFO også, så vi er meget glade for at få Morten (Mosegaard, red.) og hans erfaring med på holdet," siger Michael Løve, CEO i OK.

Hos Maersk Tankers, en af verdens største flåder af produkttankskibe, har Morten Mosegaard i knap seks år haft ansvaret for finans, jura, IT og strategi. Forinden har han bestredet en række centrale lederstillinger hos Danske Bank, blandt andet som direktør for koncernøkonomi.

Indtræder i direktion
OK investerer i disse år milliarder i at etablere et landsdækkende ladenetværk og blive en stor leverandør af el og energiløsninger. Den kommende CFO ser frem til at bringe sin erfaring og finansielle indsigt i spil i en periode, hvor OK gør strategi til handling:

"OK befinder sig i en utrolig spændende situation med den igangværende transformation og elektrificering af forretningen. Det kræver store midler og en dygtig økonomifunktion. Samtidig er koncernen for nyligt vokset markant med ejerskabet af Coop, så der sker virkelig noget i OK. Jeg glæder mig meget til at tage fat på de mange opgaver og møde mine kommende kolleger," siger Morten Mosegaard, der får plads i OK’s tremandsdirektion sammen med CEO Michael Løve og CCO Michael Lamberth.

Morten Mosegaard tiltræder sin nye stilling som CFO i OK den 1. december 2024.

Om Morten Mosegaard:

• Morten Mosegaard er født 1977
  • Han er bosat i Odense med hustru og to børn
  • Er uddannet cand.scient.oecon fra SDU i 2001 og har en Ph.d i Finansiering
  • Morten Mosegaard kommer fra en stilling som CFO i Maersk Tankers
  • Han har før karrieren i Maersk Tankers haft en række stillinger i Danske Bank, herunder Chief of Staff & interim CFO, Head of Group Finance og en række ledende stillinger indenfor Corporate Banking og Markets

• OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper.
  • OK er desuden en af de største elleverandører i Danmark
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Energiteknik.
  • OK omfatter mere end 685 tankstationer, mere end 250 vaskehaller samt mere end 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.