Singer-songwriter stjerne James Bay vender tilbage til Danmark

Den britiske singer-songwriter, James Bay, kendt for sine store hits som ”Hold Back The River” og ”Let It Go,” er klar til at indtage København igen på sin Up All Night Tour. Den 24. januar 2025 optræder han i Poolen i København, hvor publikum kan forvente en magisk aften fyldt med rørende ballader og energiske folk-rockede hymner.

// PR

James Bay har siden starten af 2010’erne taget verden med storm. Hans debutalbum Chaos And The Calm bragte ham øjeblikkelig succes med internationale hits som ”Hold Back The River” og ”Let It Go”, der hurtigt blev moderne klassikere.

James Bay er en musikers musiker: den britiske sanger, sangskriver, guitarist og producer holder fast i traditionerne for tidløs sangskrivning samtidig med, at han selvsikkert udfordrer både sig selv og populærmusikken.

Hans imponerende track record inkluderer optrædener på Saturday Night Live, Jimmy Kimmel LIVE! og Late Night with Seth Meyers, og optrædener sammen med ikoner som Mick Jagger, Alicia Keys og Sheryl Crow. Han er blevet grammy- nomineret for “Best New Artist,” “Best Rock Album” og “Best Rock Song” og hans hit “Let It Go” gik tredobbelt platin og har nu nået 6x-platinstatus, samtidig med at han har akkumuleret over 3 milliarder streams og en plads i Spotify’s “Billions Club”.

I 2025 markerer James Bay 10-års jubilæet for hans debutalbum Chaos and the Calm og ser frem til endnu flere musikalske eventyr med sit nye album Changes All The Time med features af Noah Kahan og The Lumineers på førstesinglen "Up All Night," samt skrivepartnerskaber med Brandon Flowers fra The Killers og Holly Humberstone.

James Bays sidste danske koncert var i et bragende udsolgt Store Vega, men nu er Bay klar til en endnu større koncert, når han indtager Poolen. Fans kan glæde sig til at opleve hans nyeste værker og gamle favoritter live i København, når han giver koncert næste år.

JAMES BAY – UP ALL NIGHT TOUR
FREDAG 24. JANUAR – POOLEN, KØBENHAVN