”Jeg sagde ja til jobbet, fordi det bringer mig tættere på kunden”
Man skal ikke tale længe med Søren Falk Larsen, før det bliver tydeligt, at han har valgt vejen som kunderådgiver, fordi han værdsætter dialogen med kunden. Det er den tætte relation til kunden, der gør ham glad, når han går på arbejde. Netop derfor har han sagt ja at være kunderådgiver i Andelskassen i Odense fra 1. september.
Hvis man tænker, at et møde i banken handler om, at rådgiveren enten siger ja eller nej til det, man drømmer om, så er det ikke sådan, Søren ser sig selv.
”For mig handler dialogen om, hvordan jeg sammen med kunden får lavet en god plan for, hvordan de kommer tættere på deres mål og drømme. Vil en kunde fx købe en bolig, men ikke har økonomien til det, så er det min opgave at tale med kunden om, hvad der skal til for, at boligkøb en dag kan blive en mulighed,” siger Søren Falk Larsen, der kommer fra en stilling som kunderådgiver i Jyske Bank, hvor han har arbejdet de sidste tre år og også er uddannet.
Med blikket på dialogen passer Søren perfekt ind på holdet i Andelskassen. Som relationsbank har man fokus på, at kunderne skal opleve deres rådgiver som en tryg og tillidsfuld relation, de kan have en god og ærlig dialog med. Og for Søren har Andelskassens store fokus på tillid og relationer haft stor betydning for jobskiftet.
”Det gør bare, at jeg kan arbejde på den måde, jeg værdsætter – hvor jeg kommer tættere på kunden. For mig er den vigtigste opgave at skabe rum til, at vi får taget den ærlige snak. Med afsæt i den kan jeg som fagperson afsøge mulighederne, så kunden tager trygge og sikre valg. Det er valg, som faktisk har en ret stor indvirken på den enkeltes liv.”
Ikke alene når det handler om relationen til kunderne, er tryghed og tillid vigtig for Søren. Det, at man har tillid til hinanden som kolleger, kan hjælpe hinanden og agere som et hold, er lige så vigtig for ham. I Andelskassen i Odense bliver han del af et stærkt hold med privatrådgivere og erhvervskundechefer. Derudover har han muligheden for at tage investerings-, pensions- og formuespecialister fra Andelskassens hovedkontor med til møder, når der er behov for det. Netop fagspecialisterne bidrager til den helhedsrådgivning, som Søren finder vigtig at tilbyde.
Skal Søren fremhæve endnu et forhold, der tiltaler ham ved jobbet som rådgiver i Andelskassen, er det, at kunderne ikke behøver at komme ind i Andelskassen for at få et møde.
”Jeg oplever, at man i Andelskassen gør alt for at imødekomme kundens behov. At jeg som rådgiver har mulighed for at holde møde hjemme hos kunden privat, taler ind i det, der er vigtigt for mig – at være tættere på kunden,” siger han.
Privat bor Søren i Svendborg sammen med sin kone, Mie og parrets to børn – en pige på knapt tre år og en søn på to måneder. På spørgsmålet om, hvad der fylder i fritiden, fremhæver Søren fritiden med sin lille familie, der for halvandet år siden flyttede til det sydfynske og dermed kom tæt på svigerfamilien. Hver mandag aften sejler Søren ud i det sydfynske øhav med sin svigerfar.
”Det giver luft til hovedet, tid til at tænke tingene igennem og ro,” fortæller han og fremhæver samtidig, at han som københavner også glæder sig til at tage på arbejde i Odense, hvor han kan nyde storbystemningen.
Kontakter
Maria BuggeKommunikationskonsulentKommunikation og marketing
Tlf:87993074mbm@andelskassen.dkDanske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 19 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.
Følg pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
Ny erhvervskundechef i Andelskassen i Aarhus: Min rådgivning bygger på ordentlighed, troværdighed og tillid8.10.2024 06:31:00 CEST | Pressemeddelelse
Poul Erik Nielsen er ansat som erhvervskundechef i Andelskassen i Aarhus. Han kommer med solid erfaring og glæder sig over at være blevet en del af en relationsbank.
Åbent hus tiltrak over 100 padel-interesserede23.9.2024 10:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Andelskassen Padel Arena slog for nylig dørene op til åbent Hus, hvor mere end 100 lokale kiggede forbi for at prøve et spil padel.
Andelskassen er ny hovedsponsor for SIK20.9.2024 10:07:06 CEST | Pressemeddelelse
Formand for SIK Håndbold, Laila Christensen, kalder Liseborgcentret for et moderne forsamlingshus, som skal danne rammen om fællesskaber på tværs af sportsgrene og generationer. Det perspektiv matcher værdierne hos Andelskassen, der tror på, at alle har brug for gode relationer.
Ung, stærk profil til Andelskassen i Aarhus10.9.2024 06:31:00 CEST | Pressemeddelelse
Andelskassen i Aarhus har ansat 28-årige Katrine Andreasen som erhvervskundechef.
”Min rådgivning bygger på tillid, troværdighed og langvarige relationer”9.9.2024 06:32:00 CEST | Pressemeddelelse
Steffen Ditlevsen er ansat som erhvervskundechef i Andelskassen på Frederikskaj. Udover sin faste gang på Frederikskaj vil Steffen også møde nye og eksisterende kunder i Andelskassens rådgivningscentre i Lyngby og København Nord.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum