”Jeg sagde ja til jobbet, fordi det bringer mig tættere på kunden”
Man skal ikke tale længe med Søren Falk Larsen, før det bliver tydeligt, at han har valgt vejen som kunderådgiver, fordi han værdsætter dialogen med kunden. Det er den tætte relation til kunden, der gør ham glad, når han går på arbejde. Netop derfor har han sagt ja at være kunderådgiver i Andelskassen i Odense fra 1. september.

Hvis man tænker, at et møde i banken handler om, at rådgiveren enten siger ja eller nej til det, man drømmer om, så er det ikke sådan, Søren ser sig selv.
”For mig handler dialogen om, hvordan jeg sammen med kunden får lavet en god plan for, hvordan de kommer tættere på deres mål og drømme. Vil en kunde fx købe en bolig, men ikke har økonomien til det, så er det min opgave at tale med kunden om, hvad der skal til for, at boligkøb en dag kan blive en mulighed,” siger Søren Falk Larsen, der kommer fra en stilling som kunderådgiver i Jyske Bank, hvor han har arbejdet de sidste tre år og også er uddannet.
Med blikket på dialogen passer Søren perfekt ind på holdet i Andelskassen. Som relationsbank har man fokus på, at kunderne skal opleve deres rådgiver som en tryg og tillidsfuld relation, de kan have en god og ærlig dialog med. Og for Søren har Andelskassens store fokus på tillid og relationer haft stor betydning for jobskiftet.
”Det gør bare, at jeg kan arbejde på den måde, jeg værdsætter – hvor jeg kommer tættere på kunden. For mig er den vigtigste opgave at skabe rum til, at vi får taget den ærlige snak. Med afsæt i den kan jeg som fagperson afsøge mulighederne, så kunden tager trygge og sikre valg. Det er valg, som faktisk har en ret stor indvirken på den enkeltes liv.”
Ikke alene når det handler om relationen til kunderne, er tryghed og tillid vigtig for Søren. Det, at man har tillid til hinanden som kolleger, kan hjælpe hinanden og agere som et hold, er lige så vigtig for ham. I Andelskassen i Odense bliver han del af et stærkt hold med privatrådgivere og erhvervskundechefer. Derudover har han muligheden for at tage investerings-, pensions- og formuespecialister fra Andelskassens hovedkontor med til møder, når der er behov for det. Netop fagspecialisterne bidrager til den helhedsrådgivning, som Søren finder vigtig at tilbyde.
Skal Søren fremhæve endnu et forhold, der tiltaler ham ved jobbet som rådgiver i Andelskassen, er det, at kunderne ikke behøver at komme ind i Andelskassen for at få et møde.
”Jeg oplever, at man i Andelskassen gør alt for at imødekomme kundens behov. At jeg som rådgiver har mulighed for at holde møde hjemme hos kunden privat, taler ind i det, der er vigtigt for mig – at være tættere på kunden,” siger han.
Privat bor Søren i Svendborg sammen med sin kone, Mie og parrets to børn – en pige på knapt tre år og en søn på to måneder. På spørgsmålet om, hvad der fylder i fritiden, fremhæver Søren fritiden med sin lille familie, der for halvandet år siden flyttede til det sydfynske og dermed kom tæt på svigerfamilien. Hver mandag aften sejler Søren ud i det sydfynske øhav med sin svigerfar.
”Det giver luft til hovedet, tid til at tænke tingene igennem og ro,” fortæller han og fremhæver samtidig, at han som københavner også glæder sig til at tage på arbejde i Odense, hvor han kan nyde storbystemningen.
Kontakter
Maria BuggeKommunikationskonsulentKommunikation og marketing
Tlf:87993074mbm@andelskassen.dkDanske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 19 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.
Følg pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
God rådgivning handler om tryghed og tillid – ikke kun tal17.12.2025 08:41:00 CET | Pressemeddelelse
Andelskassen i Svendborg har fået ny kunderådgiver. 28-årige Maria Sørensen ser frem til at skabe stærke relationer med kunderne og hjælpe dem med løsninger, der passer til der, hvor de er i livet.
Rune Kjeldsen skal opbygge privatkundeafdelingen i Andelskassen Risskov5.12.2025 10:59:00 CET | Pressemeddelelse
Med 18 års erfaring i finanssektoren og et stærkt fokus på relationer tiltræder Rune Kjeldsen som privatkundechef i Andelskassen Risskov. Her kommer han sammen med centerdirektør Gorm Schmidt til at stå i spidsen for opbygningen af privatkundeafdelingen i rådgivningscentret, der åbnede i august.
Maria vender hjem til Aarhus som centerdirektør3.12.2025 07:51:00 CET | Pressemeddelelse
Med 26 års erfaring i den finansielle branche og stærke rødder i Aarhus er Maria Sarraf ny centerdirektør i Andelskassen Aarhus C. Her vil hun bidrage til, at Andelskassen bliver aarhusianernes bank og have fokus på at skabe løsninger, der passer til den enkelte kundes livssituation.
Danske Andelskassers Bank fastholder den tilfredsstillende udvikling20.11.2025 08:01:40 CET | Pressemeddelelse
Danske Andelskassers Bank offentliggør i dag et tilfredsstillende regnskab for 1.-3. kvartal af 2025, hvor banken fastholder momentum fra første halvår 2025.
Maria Markvardsen i front for Andelskassens nye rådgivningscenter i Højbjerg17.11.2025 06:57:00 CET | Pressemeddelelse
Andelskassen udvider i Aarhus og åbner nyt rådgivningscenter i Højbjerg i 2026. Maria Markvardsen er ansat som centerdirektør og skal stå i spidsen for den nye afdeling.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum