Vinderne af Sol over Gudhjem Produktprisen 2024 er fundet
For 11. år i træk blev dansk madiværksætteri sat i højsæde, da vinderne af Produktprisen 2024 blev kåret i samarbejde mellem Sol over Gudhjem, SuperBrugsen og Kvickly.

Knap 100 håbefulde og dedikerede madentusiaster indsendte deres produkter, hvoraf 12 finalister gik videre til finalen. Finalen fandt sted hos Folkets Madhus, tirsdag den 3. september, hvor de mest velsmagende, innovative og kvalitetsbevidste produkter inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev kåret og hyldet.
Vinderne blev kåret af årets dommerpanel bestående af: gastrofysiker og partner i Kost Studio, Louise Beck Brønnum, chef for egne varemærker i Coop, Michael Rahbek og stjernekokkene Mikkel Maarbjerg, Mads Battefeld og Magnus Laier Sonne.
Vindere af produktprisen
I kategorien MAD vandt Mamas Daal med Mamas Saib Chutney. I kategorien DRIKKE løb Mikkeller med prisen med deres Rasperry Rush alkoholfrie øl. I kategorien KONFEKTURE vandt Frossenpind med deres is Blodappelsin Bo. Årets innovationspris gik til True Gum, der vandt med deres True Dates Sweet Peach dadler.
Vinder af publikumsprisen
Forbrugerne er også blevet hørt, og har igen i år stemt og kåret vinderen af publikumsprisen. Mere end 3.500 stemmer er afgivet online og med over 500 stemmer vandt Højsgaard Mikrovineri med deres Hybenvin, og løber dermed med publikumsprisen.
Chef for egne varemærker i Coop og en del af årets dommerpanel, Michael Rahbek siger:
- Det har været en virkelig stor og inspirerende oplevelse at være en del af dette års dommerpanel, hvor vi har smagt mange produkter, der bevidner om en stor lyst til at udvikle nye og spændende produkter i Danmark - det glæder et fødevarehjerte som mit. Han fortsætter:
- Jeg ser det som en del af vores ansvar at tilsikre at den danske madkultur fortsat udvikler sig, samt ikke mindst hvordan vi i Coop Danmark kan give indspark og hjælpe producenterne med deres produkter i den videre udvikling – forhåbentlig bliver mange af disse til en god smagsoplevelse for danskerne.
Vinderne får nu mulighed for en sparringssession med både relevante fagfolk fra Coop og med et panel af eksperter indenfor fødevareudvikling udpeget af Sol over Gudhjem. Rådgivningen vil blive tilpasset den enkelte virksomheds behov og ønsker, og vil finde sted i oktober måned på Coops Servicekontor i Albertslund.
Produktprisen er skabt for at støtte og fremme lokale producenter, der bringer gode innovative produkter til forbrugerne.
Yderligere information:
Chef for egne varemærker i Coop, Michael Rahbek: 2779 1804
Finalen kan ses her på www.detgodedanske.dk
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum