Amerikansk fodbold fortsætter på TV 2

Det er igen tid til touchdowns, huddles og interceptions på TV 2, som har sikret sig tv-rettighederne til NFL med en flerårig aftale.

Danske NFL-fans kan allerede fra søndag 8. september følge deres favoritsport på TV 2. Først med New York Giants mod Minnesota Vikings på TV 2 Play fra klokken 19, og senere på aftenen med Cleveland Browns mod Dallas Cowboys på TV 2 Sport og TV 2 Play.

- Jeg er virkelig glad for, at vi er nået frem til en god aftale med NFL, så vi igen kan vise amerikansk fodbold for vores seere og brugere. Det er en fantastisk sport og vi vil gøre alt for at udbrede interessen for den endnu mere i Danmark over de kommende sæsoner, siger TV 2s sportsdirektør, Frederik Lauesen.

TV 2 har haft rettighederne til NFL siden 2022, og har nu forlænget samarbejdet, så NFL kan fortsætte på TV 2s platforme fra denne sæson.

- TV 2 får et bredt udvalg af ugens bedste NFL-kampe - primært om søndagen, som passer godt til vores tidszone. Planen er, at vi som udgangspunkt sender to kampe per runde. En på en af vores sportskanaler og en på TV 2 Play, hvor vi også hver søndag vil vise live højdepunkter i programmet NFL RedZone. Og i sidste ende Super Bowl LIX på TV 2, siger Frederik Lauesen.

Den nye NFL-sæson indledes natten til fredag dansk tid med et opgør mellem Super Bowl LVIII-mestrene fra Kansas City Chiefs og Baltimore Ravens.

NFL er tilbage på TV 2s kanaler. (Foto: Brian Snyder/Reuters/Ritzau Scanpix/TV 2)

Thomas Vinterberg og Zentropas TV 2-dramaserie, 'Familier som vores', får fantastisk modtagelse til gallapremieren i Venedig1.9.2024 17:46:42 CEST | Pressemeddelelse

Verdenspremieren på Thomas Vinterberg og Zentropas TV 2-dramaserie, 'Familier som vores', fandt i går sted på filmfestivalen i Venedig, hvor de første fire afsnit blev vist for en begejstret og rørt verdenspresse samt festivalgæster i biografen Palazzo del Casinò. Det endte i et stående bifald på fire minutter i salen Sala Casinò.

Danskerne kvitterer for dagsordensættende halvår – streamingforbruget stiger28.8.2024 14:45:07 CEST | Pressemeddelelse

TV 2s seere og brugere har i første halvår samlet sig om dagsordensættende journalistik, opsigtsvækkende danske programmer og enestående sportsoplevelser. Danskerne har i høj grad deltaget i fælles samtaler om kompleks økonomisk kriminalitet, heppet på herrelandsholdet til EM i fodbold, fulgt spillet om sandheder og løgne i 'Forræder' og været helt tæt på kærlighedsdilemmaer i ’Bachelorette’.