Better Energy styrker direktionen med ny Chief Operating Officer og Chief Legal Officer

Lars Steen Rasmussen tiltræder som Chief Operating Officer (COO) fra 1. september, og Kia Lindholm er udnævnt til Chief Legal Officer (CLO) med virkning fra 1. august. De to tilføjelser til direktionen er en del af Better Energys løbende fokus på operationel ekspertise og strategisk vækst.

Lars Steen Rasmussen og Kia Lindholm træder ind i Better Energys direktion

Lars Steen Rasmussen tiltræder som Chief Operating Officer

Lars Steen Rasmussen bringer over 30 års ledelseserfaring på tværs af forskellige brancher og markeder med sig til sin nye rolle som COO. Hans karriere omfatter lederroller hos Moog, Danfoss Cooling og Jupiter Bach. Senest har han været administrerende direktør for Nissens Cooling Solutions. Lars' erfaring og ekspertise inden for strategisk planlægning og drivkraft af indtægter og rentabilitet inden for sektoren for vedvarende energi vil være medvirkende, når Better Energy fortsætter med at bygge og drive vedvarende energiparker.

På tværs af Better Energys markeder får Lars ansvar for de operationelle aktiviteter. Hans umiddelbare fokus vil være at skalere aktiviteter på tværs af EPC-værdikæden og sikre effektiv indkøbs- og forsyningskædestyring for at understøtte rettidig levering af store vedvarende energiparker. Lars rapporterer direkte til den administrerende direktør og vil også bidrage til langsigtet innovation og operationel effektivitet.

"Vi har en reel mulighed for at gøre en forskel ved at bygge vedvarende energiparker i regioner, der er klar til yderligere grøn energi. Med flere store projekter i vores byggeportefølje ser jeg det som en mulighed for at blive en del af en virksomhed med et klart formål og en stærk forretningsmodel," siger Lars Steen Rasmussen.

Kia Lindholm udnævnt til chefjurist

Kia Lindholm, der har været et centralt medlem af Better Energys juridiske team siden 2023, er blevet forfremmet til Chief Legal Officer. Med næsten ti års erfaring hos Kromann Reumert og Marsh har Kia en stærk track record inden for fusioner og opkøb, bankaktiviteter og finans.

I sin tidligere stilling som Head of M&A and Finance, Legal hos Better Energy spillede Kia en nøglerolle på et stærkt hold, der var med til at sikre vigtige transaktioner, herunder joint venture-partnerskabet med Andel og fornyelsen af en kreditfacilitet med P Capital Partners. I sin nye rolle vil hun fortsætte med at lede en mangfoldig gruppe af juridiske fagfolk, der er med i hele processen, når Better Energy indgår partnerskaber og aftaler.

"Vi har brug for ligesindede og operationelle partnere til at drive omstillingen til vedvarende energi. Mit fokus har været at formalisere og eksekvere disse partnerskaber, så vi har ressourcerne og ekspertisen til at vokse vores forretning på den rigtige måde. Jeg ser frem til at arbejde sammen med forskellige partnere på at accelerere omstillingen til grøn energi," siger Kia Lindholm.

Tilføjelser styrker direktionen

Disse ledelsesudnævnelser afspejler Better Energys dedikation til at styrke sine operationelle og juridiske rammer, i takt med at virksomheden skalerer sin vedvarende energikapacitet i hele Nordeuropa.

"Vi har gennem de sidste mange måneder arbejdet ihærdigt på at styrke vores ledelsesteam med komplementære profiler og kompetencer. Jeg er sikker på, at vi med Lars og Kia får to stærke tilføjelser til vores direktion. Med deres ekspertise og resten af direktionen og virksomheden er vi i en god position til at fortsætte vores formåls- og værdidrevne rejse og bringe energi til den grønne omstilling sammen med vores partnere," siger Rasmus Lildholdt Kjær, administrerende direktør i Better Energy.

Direktionen for Better Energy består nu af:

• Rasmus Lildholdt Kjær, Chief Executive Officer og medstifter
  • Mark Augustenborg Ødum, Chief Financial Officer og medstifter
  • Thor Möger Pedersen, Chief Commercial Officer
  • Birgitte Brix Bendtsen, Chief People Officer
  • Kia Lindholm, Chef Legal Officer
  • Lars Steen Rasmussen, Chief Operating Officer

Om Better Energy

Better Energy er et vedvarende energiselskab, der bygger ny grøn energikapacitet. Vi udvikler, bygger, ejer og driver store vedvarende energiparker med et integreret fokus på lokal og regional værdiskabelse og et stærkt engagement i naturen. Elektriciteten, vi sælger, er billigere end kul, olie og gas, og vi er en af de hurtigst voksende leverandører af solenergi i Nordeuropa med en byggeportefølje på mere end 1.700 MWp og yderligere 14.500 MWp under udvikling.

Årsrapport 2023 – Better Energy mere end fordoblede grøn energiproduktion i 202325.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Better Energy offentliggjorde i dag sin årsrapport for 2023, der beretter om solid fremgang og stærke forretningsmæssige milepæle i et år med investeringer og strategisk eksekvering. Virksomheden øgede produktionen af vedvarende energi, udvidede sine porteføljer af vedvarende energiparker og inkluderede flere parker i sine tre joint venture-partnerskaber. I 2024 forudser Better Energy en stigning i forretningsaktiviteterne, hvilket afspejles i øgede forventninger til året.