ISS skal løfte frokostoplevelsen for 1100 medarbejdere i Visma House i Carlsberg Byen

Servicekoncernen ISS har indgået en stor aftale med Visma Danmark og skal de næste tre år levere appetitvækkende og bæredygtige madoplevelser til de omkring 1100 medarbejdere, der arbejder i Visma House i Carlsberg Byen. Aftalen kommer i slipstrømmen på en aftale om rengøringsydelser, der trådte i kraft den 1. august. I alt har aftalerne med Visma en samlet værdi på et tocifret millionbeløb og løber frem til 2027.

ISS åbner The Food Place i Visma House

Mandag slog ISS dørene op til The Food Place i Visma House, der fremover skal danne ramme om inspirerende madoplevelser for de ti Visma-selskaber og deres ca. 1100 medarbejdere, som holder til i Vismas guldbelagte kontordomicil i Carlsberg Byen.

Den nye kantineløsning er en food court med madstationer fordelt i kantinen, hvor kokkene står klar til at anrette, servere og præsentere dagens retter foran de spisende gæster. Foruden nye madoplevelser kan medarbejderne i Visma House glæde sig til et optimeret flow i kantinen, der frigiver tid til socialt samvær over frokosten, og bæredygtige tiltag, der gør det nemt at orientere sig om retternes klimaaftryk og være med til at bekæmpe madspild.

Den nye aftale indebærer, at ISS frem til 2027 skal levere kantine og mødeforplejning i Visma House, der ejes af Visma Danmark og huser ti af Vismas danske softwareselskaber og deres 1100 medarbejdere. Aftalen om kantineydelser kommer i slipstrømmen på en aftale om rengøringsydelser, der trådte i kraft den 1. august. I alt har aftalerne med Visma Danmark en samlet værdi på et to-cifret millionbeløb.

”Vi er utrolig glade for at indlede et partnerskab med ISS. Det er vigtigt for os at skabe en attraktiv arbejdsplads for vores medarbejdere, hvor de trives og har lyst til at bruge tid. Her spiller kantinen en afgørende rolle. Vi ønskede at løfte oplevelsen i kantinen, så det er dagens højdepunkt og noget medarbejderne ser frem til. Her bød ISS ind med en løsning, hvor kvalitet, bæredygtighed og service går op i en højere enhed og løfter hele oplevelsen, så den matcher vores ambition for Visma House. Samtidig har vi undervejs haft et godt og konstruktivt samarbejde med ISS, som forstår vores behov og introducerer nye, bæredygtige serviceløsninger,” udtaler Mikael Valfridsson, Head of Facility & IT, Visma Danmark.

Den nye aftale med Visma vækker også stor begejstring hos servicekoncernen ISS:

”Vi er stolte over, at Visma har valgt ISS til at levere serviceydelser i Visma House, som er et imponerede domicil i hjertet af København. Visma har samlet en lang række af sine danske selskaber under ét tag, men med en fælles ambition om at skabe en attraktiv arbejdsplads for deres medarbejdere, og det glæder vi os til at bidrage til gennem stærke serviceoplevelser og inspirerende madoplevelser, hvor bæredygtighed er i højsædet,” udtaler Thomas Vilsbøll, kommerciel direktør i ISS’ danske forretning, og fortsætter:

”Aftalen understreger vores position indenfor kantinedrift, hvor vi dagligt driver ca. 200 frokostrestauranter og serverer ca. 40.000 måltider i Danmark. Alene det seneste år har vi åbnet omkring 30 kantiner under navnet The Food Place – vores nye foodbrand - der foruden fokus på at skabe inspirerende måltider af høj kvalitet er anerkendt af Børsen Bæredygtig for sin høje grad af bæredygtighed og løsninger, der fremmer den grønne omstilling. Det er et synligt bevis på, at ISS er en attraktiv samarbejdspartner for virksomheder, der selv er de mest ambitiøse i markedet, når det kommer til løfte frokostoplevelsen og skabe attraktive arbejdspladser.”

ISS har i løbet af 2024 vundet og opstartet omkring 30 kantiner under navnet The Food Place hos kunder som Nordea, DFDS, DSB og Bygningsstyrelsen.

Aftalen med Visma trådte i kraft den 1. september 2024.