Odense Fjord Samarbejdet skal have ny sekretariatsleder

Mads Søndergaard Thomsen stopper som sekretariatsleder for Odense Fjord Samarbejdet. Jagten på afløseren er gået ind for ikke at miste momentum i arbejdet med at sikre god økologisk tilstand i fjorden.

Odense Fjord Samarbejdet skal fra 1. oktober have ny sekretariatsleder, da Mads Søndergaard Thomsen stopper efter to år på posten.

- Jeg er stolt over de resultater, jeg har været med til at skabe, og jeg håber det bedste for samarbejdet i fremtiden. Sammen med vores dygtige og kompetente partnere har vi vist, at det er muligt at finde lokale løsninger på tværs af virksomheder, organisationer, myndigheder og institutioner, og det er jeg glad og stolt over at have bidraget til, siger Mads Søndergaard Thomsen.

Odense Fjord Samarbejdet blev stiftet i 2022. I dag består organisationen af 17 partnere, som alle er virksomheder, kommuner eller organisationer, der har direkte eller indirekte forbindelse med fjorden.

Fra start har organisationens erklærede mål været at sikre god økologisk tilstand i Odense Fjord før 2027.

Må ikke løfte foden fra gaspedalen
Den afgående sekretariatsleder får stor ros med på vejen fra Odense Fjord Samarbejdets formand, Torben Povlsen.

- Mads har forstået opgaven fra dag ét, og han har kæmpet med næb og klør for at bringe os tættere på målet. Hans sans for samarbejde og netværk har bidraget til, at vores organisation er stærkere rustet end nogensinde før. I dag har vi både kompetente, engagerede partnere og en række spændende projekter i støbeskeen, som får stor betydning for at nå målet om at skabe god økologisk vandtilstand i Odense Fjord, siger han.

Nu er eftersøgningen på en afløser sat ind, og ifølge Torben Povlsen bliver det ikke en nem opgave.

- Det er nogle store sko, der skal fyldes. Vi går i gang med at lede efter afløseren med det samme, så vi kan trække på Mads’ viden og kompetencer i overgangsperioden. Med hans hjælp har vi lige nu gang i en række vigtige og lovende initiativer, og fjorden fortjener, at vi ikke løfter foden fra gaspedalen, siger han.

Mads Søndergaard Thomsen skal fra 1. oktober arbejde for Socialdemokratiet på Christiansborg, hvor han indtræder som leder af partiets internationale team for globalt samarbejde.

For yderligere kommentarer:
Torben Povlsen, formand, Odense Fjord Samarbejdet, tlf. 40 27 27 55, mail: tlp@ledstedlund.dk
Mads Søndergaard Thomsen, afgående sekretariatsleder, Odense Fjord Samarbejdet, tlf. 23 72 69 06, mail: mst@odensefjordsamarbejdet.dk

Odense Fjord Samarbejdet arbejder med at nytænke tilgangen til, hvordan vi kommer i mål med god økologisk tilstand i Odense Fjord før 2027. Organisationen har sekretariat i Odense og består 17 partnere, herunder offentlige myndigheder, private virksomheder og organisationer. Partnerne i Odense Fjord Samarbejdet er Danmarks Naturfredningsforening, Dansk Gartneri, FFV Energi & Miljø, Fjernvarme Fyn, Faaborg-Midtfyn Kommune, HJ Hansen, Kerteminde Forsyning, Kerteminde Kommune, L&F Centrovice, Marius Pedersen, Nordfyns Kommune, Odense Havn, Odense Kommune, Odense Renovation, SEGES Innovation, Syddansk Universitet og VandCenter Syd.

Følg pressemeddelelser fra Odense Fjord Samarbejdet

Flere pressemeddelelser fra Odense Fjord Samarbejdet