Spies’ nye vinterkampagne vil vise ferieeffekten af "det lille ekstra"
Sommerferien er slut, og jagten på næste ferie er allerede sat ind hos mange danskere. Danmarks største rejsearrangør, Spies, oplever stor efterspørgsel på både efterårs- og vinterrejser og ser frem mod at sende rekordmange gæster på ferie, når dagene atter bliver kolde og mørke. Men hvad er det helt præcist, vi danskere værdsætter allermest ved ferien, som vi nu må undvære her tilbage i hverdagen? Det har Spies spurgt 2.000 danskere om i en stor repræsentativ undersøgelse, der danner grundlag for en helt nye vinterkampagne, hvor man også dykker ned i ’det lille ekstra’ som gør en ferie ekstra god.

Det er ikke vejret, men samværet der scorer allerhøjest på feriebarometeret
Overraskende nok, er det ikke det af sole og bade, der får os til at længes mest mod ferien – i hvert fald ikke som det allervigtigste. Det er til gengæld at tilbringe tid med ens kære og slappe af. Det svarer 55 procent af de adspurgte, mens 41 procent vægter det at sole og bade højest. Vi vil med andre ord gerne slappe af og nyde hinanden – og også forkæles med ’det lille ekstra’ for at nå den helt rigtige ferieeffekt.
Vi gør mere, så du kan …
Kampagnen skal gennem en række film og andre formater vise, hvor afslappede deres gæster kan blive – netop fordi Spies sørger for alt og dermed fjerner hver en lille sten på vejen til den totale afslapning og nydelse. Udgangspunktet for konceptet er gæsternes oplevelse. Spies har valgt at dramatisere to af de mest basale følelser, der forstærkes på en rigtig god ferie, afslapning og kærlighed. De kalder det ”Spies-effekten”. Kommunikationschef, Sofie Folden Lund, siger:
”Spies’ vinterkampagne handler om den effekt, som en god ferie har på mennesker – lige fra total afslapning til at have tid med sine nærmeste og at opleve nye ting. Vi vil gerne overdrive disse effekter og følelser på en lidt sjov måde igennem vores formater. Dermed kan vi fremhæve, at det er med Spies, du får den allerbedste ferieeffekt, netop fordi vi går den ekstra mil for at give vores gæster de bedste uger på året og tilføre det ’lille ekstra’.”
Frieri i 10.000 meters højde: Kampagne skal videreudvikles med input fra medarbejdere
Som et ekstra greb for at få alle de stærke eksempler frem på det ”lille ekstra” som Spies gør for deres gæster, har Spies også iværksat en intern kampagne. Her opfordres medarbejderne til at dele konkrete eksempler på, hvornår de har været med til at skabe det ’lille ekstra’ eller helt specielle momenter for gæsterne. Ét af de eksempler, der blev sendt ind som det første, var fra en flyvning hen over sommeren, hvor en gæst ønskede at fri til sin kæreste på et fly på vej til Mallorca. Og her gik medarbejderne i gang med at arrangere surprise, bobler og lykønskninger til parret i 10.000 meters højde. En episode der desuden endte i TV- og avismedier.
Men det er ikke kun disse helt specielle ’ekstra ting’, som Spies leder efter – det er alle de små, men for gæsterne afgørende ting. Sofie Folden Lund siger: -
”Vi ved, at folk vægter ekstra meget at få "det lille ekstra" i deres ferie, og det er noget, som Spies altid bestræber sig på at levere, så vores gæster får de allerbedste uger på året. Det kan være alt fra vores service og tilgængelighed, vores smidige og fleksible rejseløsninger, værdsatte hotelkoncepter til alt, hvad vi gør for altid at sætte kunden og gæstens oplevelse i fokus. I kampagnen kalder vi det "vi gør mere", så vores gæster kan gøre og opleve mere eller mindre alt efter, hvad de leder efter for at få den allerbedste ferieeffekt.
Om kampagnen
Spies’ vinterkampagne løber frem til november på tværs af alle kommercielle kanaler, især Viaplay og TV 2. De to hero-reklamefilm vil nå knap 1,3 mio. danskere på tv. Den traditionelle tv-kampagne suppleres af streaming på blandt andet TV Play. Her er rækkevidden cirka 320.000 danskere i perioden. Derudover findes der kampagneformater i alle digitale kanaler, som YouTube, SoMe og digitale banners, ligesom Spies vil aktivere nyhedsbreve.
Med vinterkampagnen benytter Spies også lejligheden til at lancere en ny lydidentitet udviklet i samarbejde med Bold Scandinavia. Reklamerne har fået specialskrevne melodier, som er tilpasset stemningen i hver enkelt film, og er baseret på Spies’ nye lydlogo.
Kampagneteamet består af:
Spies’ Inhouse afdeling i moderkoncernen, Nordic Leisure Travel Group.
Maria Byskov, Brand Manager.
Morten Willesen, Head of Media, Digital & CRM.
Fränze Svarre-Lindner, Digital Marketing Manager.
Christian Nielsen, Copywriter.
Mathias Eskelund, SoMe Manager.
Nordisk reklamebureau Åkestam Holst – sammen med &Co.
Von film.


Kontakter
Sofie Folden LundKommunikationschefSpies Rejser
Tlf:+45 26362377sofie.lund@spies.dkSpies - Danmarks førende rejsearrangør
Spies er Danmarks førende rejsearrangør med rejser til næsten 400 rejsemål i over 60 lande. Spies arrangerer charterrejser samt krydstogter og fleksible pakkerejser med rutefly. Vi tilbyder også flybilletter og hotelovernatninger til dem, der vil rejse på egen hånd. Rejserne sælges via internet og telefon. Spies har ca. 285.000 rejsende om året og indgår i den nordiske rejsekoncern, Nordic Leisure Travel Group, sammen med Ving i Sverige og Norge samt Tjäreborg og Globetrotter.
Spies er for andet år i træk kåret som Danmarks bedste arrangør af charterrejser ved Danish Travel Awards 2023.
Følg pressemeddelelser fra Spies
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Spies
Vil du sydpå i uge 42? Sådan finder du de sidste ledige pladser til solfavoritterne17.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efterspørgslen på sol og varme er høj denne efterårsferie. 9.000 solhungrende danskere har allerede sikret sig en rejse i uge 42 med Spies, der regner med at sende godt 11.000 gæster mod sydlige himmelstrøg i skolernes efterårsferie i år.
Stor stigning i salg af vinterrejser lige nu4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Vintersalget hos Danmarks største rejsearrangør har taget et markant spring op den seneste uge. Hos Spies sælger man i de her uger således 27 procent flere rejser end i samme periode sidste år. Og kigger man på skolernes efterårsferie er salget steget med hele 63 procent. Tallene kan tyde på, at danskerne er ude tidligt for at sikre sig lidt sol og varme til de kolde og mørke vintermåneder, der er i vente.
Spies lancerer rejser for solo-rejsende med børn20.8.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Antallet af enlige forældre, der rejser på ferie med deres børn, er steget markant de seneste år. Det viser nye bookingtal fra Spies. Nu lancerer Danmarks største rejsearrangør derfor et helt nyt feriekoncept, der samler små familier i hyggelige fællesskaber under sydens sol.
Dans, padel og vandring: Flere danskere vil på aktiv ferie11.8.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Vandreudstyr, padelbat og dansesko er i stigende grad ved at finde vej til danskernes kufferter. En ny undersøgelse fra Danmarks største rejsearrangør, Spies, og YouGov viser, at aktiv ferie er i kraftig vækst.
Hver anden dansker tager arbejdet med på ferien14.7.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Mails og møder følger med til Middelhavet. Det viser en ny undersøgelse fra Danmarks største rejsearrangør, Spies, og analyseinstituttet YouGov. Hver anden dansker har arbejdet på en ferie, mens næsten hver femte dansker svarer, at de ofte har arbejdet i ferien.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum