Verdo og Dronningborg Vandværk indgår aftale om fjernaflæsning af vandmålere

Med den nye aftale kan Dronningborg Vandværks kunder se frem til endnu bedre service, hvor de blandt andet modtager en SMS-alarm, hvis der bliver registret vandspild ved hjemmet. Aftalen træder i kraft 1. oktober 2024.

Berit Pedersen, formand for Dronningborg Vandværk, glæder sig over det nye samarbejde med Verdo.

En lækage på et vandrør, et toilet, der løber, eller en glemt vandslange på græsplænen, imens familien er taget på stranden. Under Verdo’s administrative vinger modtager kunderne hos Dronningborg Vandværk nu en SMS, hvis vandmålerne mistænker vandspild.

Med den nye aftale bliver vandværket nu koblet på Verdo’s løbende overvågning af kundernes vandmålere. Det sparer administrativt vandværket for mandetimer og ressourcer, men har samtidig også klare fordele for kunderne.

Vi kan nu se vandværkskundernes forbrug en gang i timen og opfanger dermed lækager meget hurtigere. Tidligere fik man som kunde en større overraskelse, når regningen først kom et år senere, men nu får kunderne besked med det samme og helt automatisk,” siger Peter Nordahn, chef for Vand og Digital Forsyning i Verdo.

Vandværkets formand, Berit Pedersen, glæder sig også over den nye aftale, der udvider det eksisterende samarbejde med Verdo:

Jeg er glad for, at vi nu kan få endnu mere ud af vores gode naboskab med Verdo. Vi er et mindre vandværk, men nu vil kunderne opleve bedre service i et fuldt professionelt setup og måske i sidste ende spare nogle penge, hvis der opstår vandspild ved ejendommen,” siger Berit Pedersen.

Dronningborg Vandværk har ca. 1.700 medlemmer og leverer vand til omkring 2.200 forbrugere.

Peter Nordahn, chef for Vand og Digital Forsyning, Verdo
Jakob Lerche