Både Danske Spil og danskerne tror på Wozniacki

I aften skal Caroline Wozniacki igen i aktion ved US Open - og hun er favorit både hos Danske Spils eksperter og hos danskerne.

Danskerne står bag Wozniacki.

Mens der er flere gode grunde til at være skeptisk overfor Caroline Wozniackis vinderchancer i danskerens fjerderunde-kamp ved US Open i aften, er det alligevel over halvdelen af alle væddemål, der er sat på dansk sejr. Det vidner om en flot, dansk opbakning til Wozniacki, mener tennisekspert og oddssætter hos Danske Spil, Peter Emmike Rasmussen.

”I skrivende stund er det 55 procent af alle væddemål, der er sat på en dansk sejr i aftenens duel mellem Wozniacki og brasilianske Beatriz Haddad Maia, og vi forventer, at det tal vil blive en del højere i timerne op til kampen, da mange af de mere patriotiske af vores kunder plejer at ’komme senere til festen’,” fortæller oddssætteren, som godt kan fornemme, at der bliver krydset mange fingre for Caroline Wozniacki rundt omkring i det danske land.

”Det er tydeligt, at vores kunder sidder solidt i Carolines lejr, for skal vi nu være helt ærlige, så er det ikke svært at finde på argumenter, der taler MOD en dansk sejr i aften: Caroline har været plaget af en rygskade, der har forhindret hende i at træne optimalt. Hun har endnu ikke mødt nævneværdig modstand i turneringen, og så må vi jo også sige, at hun med sine 34 år er ved at have nået en alder, hvor det kan knibe med fysikken, når hun skal spille mange kampe efter hinanden. Og læg dertil, at modstanderen er den noget yngre brasilianer Beatriz Haddad Maia, som ligger mere end 50 pladser højere oppe på verdensranglisten, og som ovenikøbet allerede har slået en seedet spiller ud,” nævner Peter Emmike Rasmussen, som dog også selv tror på en dansk sejr.

”Lige nu har vi Caroline Wozniacki som en svag favorit til at vinde kampen. Vi forventer trods alt, at hendes store rutine vil bære hende igennem og udligne alle de ulemper, som hun måtte løbe ind i. Vi tror på – og vi håber – på en dansk sejr,” siger han.

Talfakta:

Før turneringen…

… gav Danske Spil odds 11 på, at Caroline Wozniacki nåede kvartfinalen. Nu mangler hun kun at vinde over Beatriz Haddad Maia i aften, og odds på en dansk sejr er i skrivende stund odds 1,83. (Sandsynlighed fra 9% til 55%)

… gav Danske Spil odds 25 på, at Caroline Wozniacki nåede semifinalen. Nu er odds nede i 5. (Sandsynlighed fra 4% til 20%)

…gav Danske Spil odds 200 på, at Caroline Wozniacki vandt US Open. Nu er odds nede i 50. (Sandsyndlighed fra 0,5% til 2%)

PresseafdelingenKontakt vores presseafdeling

Ring til vores pressetelefon for mere information eller flere kommentarer på tlf.: 3085 1785

Tlf:30851785kommunikation@danskespil.dk