”Jeg kan godt lide, at vi er en relationsbank”

Andelskassen i Svendborg har ansat Rikke Lomholt som privatkundechef. Her kommer hun sammen med centerdirektør Jens Madsen til at stå i spidsen for et stærkt hold kolleger og videreudviklingen af privatkundeafdelingen.

Rikke Lomholt er startet som privatkundechef i Andelskassen i Svendborg.

Rikke er oprindeligt uddannet inden for butik og var daglig leder af en butik i Svendborg, indtil hun for 19 år siden fik mulighed for at arbejde i den finansielle sektor og uddanne sig til privatrådgiver. Et valg hun er rigtig glad for, og de sidste fem år har hun arbejdet i Spar Nord i Svendborg, hvor hun også har været tillidsrepræsentant.

Med skiftet til Andelskassen overtager Rikke posten som privatkundechef efter Lars Riber-Bruun, som har fået job på Andelskassens hovedkontor i Hammershøj mellem Viborg og Randers. I Andelskassen bliver hun en del af en relationsbank, og det tiltaler hende.

”Jeg har en tæt relation til mine kunder, og den personlige rådgivning betyder meget for mig. Det er vigtigt, at kunderne oplever, at de bliver hørt, og at de føler, at de hører til. Jeg er sådan et menneske, der elsker at hjælpe folk – se muligheder – så kunderne kan komme i mål med deres drømme. Så mine værdier stemmer godt overens med Andelskassens, og jeg kan godt lide, at vi arbejder ud fra, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer,” fortæller Rikke.

Rikke kommer til at stå i spidsen for Andelskassen i Svendborgs privatkundeafdeling, der består af ni medarbejdere. Der er i alt 17 ansatte i afdelingen, der ligger i Skolegade.

”Jeg har arbejdet mange år som tillidsrepræsentant, og jeg er god til at fornemme folk – og så er jeg god til at lytte, og det er for mig, det vigtigste i et stærkt samarbejde. Jeg glæder mig til at blive en del af holdet i Andelskassen i Svendborg, at lære kollegerne at kende og bidrage til at gøre dem stærkere i det, de allerede er gode til, og at vi som gruppe hjælper hinanden til tops – og så ved jeg, at selvom de har travlt, så har de det sjovt sammen, så jeg er sikker på, vi er et godt match,” fortæller Rikke, der beskriver sig selv som en humørbombe.

Rikke er opvokset i Svendborg og bor i dag i Kværndrup med sin mand. De har tre sammenbragte børn på 32, 25 og 24 år og et barnebarn, som meget af fritiden går sammen med. Natur, jagt og heste er Rikkes store interesser, og hun holder meget af at holde ferie i familiens hytte i det nordlige Sverige. Hun finder også tid til fitness og cykling og at gå til koncerter og festivaler med sin mand.

Rikke Lomholt og Jens Madsen foran Andelskassen i Svendborgs lokaler.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 19 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.