Årets største spilfestival vender tilbage i vinterferien 2025

Når Copenhagen Gaming Week vender tilbage næste år, bliver det en vildere og stærkere festival, der bygger på de mange erfaringer fra festivalens debut i januar 2024. Ikke nok med at festivalen rykkes til d. 13.-15. februar i uge 7, løfter festivalen nu sløret for mere inkluderende billetpriser samt vildere aktiviteter og ambitioner på programmet.

Copenhagen Gaming Week 2024

Efter en succesfuld premiere af Copenhagen Gaming Week med 12.500 besøgende melder festivalen nu ud, at årets største spilfestival vender stærkt tilbage i 2025. Formålet er klart: Copenhagen Gaming Week skal være den fysiske manifestation af all things gaming og spilkultur. Derfor er det også essentielt for teamet bag, at der er fokus på indsigter, feedback og ønsker på baggrund af festivalens debut i januar 2024.

En endnu mere inkluderende festival

Den første tydelige ændring er festivalens dato, der i 2025 er rykket til vinterferien i uge 7, for bedre at imødekomme børnefamiliernes kalendere og gøre Copenhagen Gaming Week endnu mere tilgængelig. Et andet vigtigt greb er de nye billetpriser, der, som festivalen beskriver det; ”tilbyder de besøgende at opleve meget mere, for meget mindre”.

”Det har været vigtigt for os at holde et stærkt fokus på festivalens tre værdier; inkluderende, inspirerende og interaktivt, i udviklingen af Copenhagen Gaming Week 2.0. Festivalen skal være for alle entusiaster og skal kunne rumme alle de universer og kulturer, man finder inden for gaming, esport og spilbranchen. Dét er kernefokus frem mod version 2.0 i februar,” udtaler Head of Copenhagen Gaming Week i Bellagroup, Andreas Bjerrum Larsen.

Opbakning fra flere centrale aktører

Igen i år er festivalen udviklet af Bellagroup i tæt samarbejde med Blackbox Media, Wonderful Copenhagen og Københavns Kommune, og flere glade indholdspartnere fra første år er hoppet med på bussen igen til år to. Derfor pryder flere store branchekendte brands, blandt andet POWER, GAME, LEGO, Nintendo og mange flere, allerede festivalprogrammet.

Medudvikler, Wonderful Copenhagen, bakker ligeledes fortsat op om festivalen, og Københavns Kommune har også valgt at forlænge støtten til Copenhagen Gaming Week ind i 2025 og 2026.

”Det er vigtigt, at vi både skaber og videreudvikler stærke events og reasons to go i første kvartal, så vi kan udnytte det store potentiale i at styrke hovedstaden som vinterdestination. Copenhagen Gaming Week blev en stor succes her i vinter, og derfor er det rigtig positivt, at eventen vender stærkt tilbage i 2025. Vi bidrager fortsat til samarbejdet og vil bl.a. også fortsætte vores prioritering af markedsføring målrettet tiltrækning af tilrejsende til eventen og fortsætte sidste års succes med legacy-indsatsen, hvor vi bredte eventen ud til endnu flere, både borgere og erhverv, så eventen skaber endnu større samfundsværdi,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.

”Gaming er mere og andet end alt det dårlige, det bliver beskyldt for at være. Det er kreativ udfoldelse og stærke fællesskaber, som dannes gennem sport og spil i mange udgaver – fra streetsport til esport. Det skal vi lære af og se mulighederne i, for ikke al udvikling er dårlig. Derfor er det også vigtigt, at vi har en spilfestival, hvor børn og unges interesse i de mange digitale muligheder kan udfoldes,” siger kultur- og fritidsborgmester Mia Nyegaard (RV).

Billetsalget starter i dag

Billetsalget til Copenhagen Gaming Week skydes i gang i dag, d. 3. september, via Ticketmaster.dk og Copenhagengamingweek.dk. Voksne kan besøge Copenhagen Gaming Week fra kun 195 kr. og børn fra 3-12 år kan komme med fra 95 kr. Hele september måned tilbydes en 10 % early bird-rabat på alle billettyper.

Fakta:

• Copenhagen Gaming Week vender tilbage i uge 7, 2025, nærmere bestemt d. 13. – 15. februar, 2025.
  • Copenhagen Gaming Week blev afholdt for første gang d. 12. – 14. januar, 2024 og havde i alt 12.500 besøgende.
  • Copenhagen Gaming Week er udviklet i et partnerskab mellem Bellagroup, Wonderful Copenhagen og Blackbox Media.
  • Copenhagen Gaming Week er støttet af Københavns Kommune med en udmøntning til planlægning og afholdelse af Copenhagen Gaming Week på 2,5 mio kr. i 2025 og 2 mio. kr. i 2026. Hertil kommer en toårig pulje på 700.000 kr., som kommunen vil bruge på aktivering ifm. eventen.
  • Billetter sættes til salg tirsdag d. 3. september kl. 09:00 via www.copenhagengamingweek.dk
For at se dette indhold fra www.youtube.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Om Bellagroup

Venuedelen består af kongres- og mødedestinationen Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tællerbl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og LEGO World.

Bogforum 2024: Programmet er offentliggjort2.9.2024 12:41:59 CEST | Pressemeddelelse

Når Bogforum fejrer sin 32. udgave i weekenden den 1.-3. november, åbner Bella Center Copenhagen igen dørene for tusindvis af litteraturelskere i alle aldre. Årets festival præsenterer et alsidigt program, der rummer alt fra nichelitteratur til bredere publikumssucceser, og byder på både lokale og internationale forfattere. Med det netop offentliggjorte program kan man nu få et overblik over de mange arrangementer og begivenheder, som Bogforum 2024 har at byde på.

Internationale brands strømmer til dansk modemesse27.6.2024 09:12:14 CEST | Pressemeddelelse

Nordens største modemesse, CIFF, vender tilbage med deres 63. udgave i august. Arrangementet, der finder sted i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august, fortsætter med at vokse hver eneste sæson. Denne gang udvides messearealet med yderligere 25 % til mere end 34.000 m², hvor over 1.200 brands vil være repræsenteret side om side med caféer, restauranter og barer. Mere plads giver nye muligheder for at opleve CIFF's mest dynamiske og ambitiøse program til dato. Der vil være mulighed for at få unikke brandoplevelser, se interaktive installationer og detail-integrationer, og opleve et program spækket events og live-optrædener. Derudover har CIFF sikret et højt gastronomisk niveau, ved at kuratere det bedste inden for mad og drikke fra hele den danske hovedstad under eget tag. CIFF afholdes fortsat sideløbende med Copenhagen Fashion Week, og sammen arbejder de to organisationer for at samle den internationale branche og brands fra hele verden i København to gange om året. Det gør byen