Norlys byder svenske Bahnhof velkommen på fibernettet

Kunder med en fiberadgang fra Norlys kan nu også vælge bredbånd fra svenske Bahnhof.

De mere end 890.000 danske husstande, der har adgang til fibernet fra Norlys, får nu endnu flere valgmuligheder.

Fra i dag er det nemlig muligt også at vælge bredbånd fra en helt ny udbyder på det danske marked – nemlig svenske Bahnhof.

- Vores fornemmeste opgave som fibernetejer er at sikre, at slutkunderne kan vælge frit mellem en lang række kvalitetsudbydere af tv og internet, så endnu flere kunder kan få øjnene op for gevinsterne ved at vælge en fremtidssikret internetforbindelse, siger Lars Skovgaard, kommerciel direktør i Norlys’ fiberforretning.

I dag er det allerede muligt for husstande og virksomheder med fibernet fra Norlys at vælge internet fra de største 12 udbydere, der er aktive på det danske marked nu. Med aftalen med Bahnhof øges det tal dermed til 13 udbydere.

Bahnhofs første aftale i Danmark

Bahnhof har været en markant aktør på det svenske bredbåndsmarked siden sin lancering i 1994.

Selskabets skarpe fokus på hurtige hastigheder og anonymitet på nettet har betydet, at Sveriges mest tilfredse bredbåndskunder de sidste fire år har været de 500.000, der får internet fra Bahnhof.

Nu udvider operatøren så uden for Sveriges grænser, og aftalen med Norlys er den første, Bahnhof underskriver i Danmark.

- Det er fantastisk, at vi nu er til stede på Danmarks største fibernet. Nu glæder vi os til at tilbyde danskerne vores prisvindende bredbånd til både private og erhverv – lynhurtigt, privatlivsbeskyttet og til konkurrencedygtige priser, siger Jon Karlung, administrerende direktør i Bahnhof.

Første udenlandske onboarding

Aftalen mellem Norlys og Bahnhof er indgået via OpenNet, der også leverer den tekniske løsning.

Det er første gang, at OpenNet introducerer en udenlandsk udbyder til det danske fibernet.

- Vi har indgået aftaler med hovedparten af de største danske tjenesteudbydere. Når vi nu kan byde en udenlandsk udbyder som Bahnhof velkommen til porteføljen, understreger det, at vi er lykkedes med at skabe en velfungerende platform og et attraktivt netværk. Samtidig er vi i gang med at brede vores løsninger ud til andre lande også, og derfor er denne aftale helt i tråd med OpenNets vision, siger Henrik Møller Nielsen, direktør i OpenNet.

Om fibernet

• Fibernet er baseret på lyslederkabler og kan håndtere uanede mængder data med lysets hast, hvilket gør forbindelsen stabil og lynhurtig – også selvom hele familien er på samtidig.
  • Forbindelsen er personlig og påvirkes ikke af andre brugere i området eller afstanden til en central. Fibernettet bliver heller ikke påvirket af skove, bakker og høje bygninger.
  • Norlys' fibernet er åbent, og det betyder, at man har mulighed for selv at vælge internet og tv blandt de mange serviceudbydere, som indgår i Norlys' fibersamarbejde. Det kan du læse mere om på norlys.dk/fritvalg, hvor du også finder et overblik over samtlige 11 udbydere til private på Norlys’ fibernet.

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi er ejet af flere end 800.000 andelshavere og leverer energi, ladestandere, tv, internet, og mobiltelefoni til danskerne.

Vi ejer landets største elnet, landets største fibernet og via vores ejerskab af Telia Danmark halvdelen af landets største mobilnet. Derudover ejer vi aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading og den grønne, cirkulære industripark Greenlab, samt halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.

Vores 4.600 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København kæmper for et grønt og digitalt Danmark.

Norlys accepterer bødeforlæg for upræcis markedsføring5.9.2024 08:14:49 CEST | Pressemeddelelse

Energi- og telekoncernen Norlys har valgt at afslutte en sag hos Forbrugerombudsmanden ved at acceptere et bødeforlæg. Forbrugerombudsmanden mener, at Norlys i en periode har haft et vildledende budskab på selskabets hjemmeside, hvor der stod, at man som kunde i Norlys’ energiforretning kunne opnå en rabat på forsikringer på op til 15 procent, hvis man samlede dem hos en af Norlys’ samarbejdspartnere. Forbrugerombudsmanden lægger vægt på, at man også kunne opnå en mindre samlerabat uden at være kunde hos Norlys, hvilket Norlys ifølge Forbrugerombudsmanden også burde have nævnt på hjemmesiden. - I bagklogskabens klare lys ville vi gerne have formuleret os mere præcist, men det er vigtigt for mig at sige, at vi ikke har haft nogen intention om at vildlede, og jeg kan kun beklage, hvis det har kunnet opfattes sådan. Så snart vi blev opmærksomme på synspunktet, tilrettede vi budskabet, siger Mads Brøgger, der er direktør for Norlys’ energiforretning. Der er 290 kunder, der har benyttet til