Den albumaktuelle singer-songwriter Role Model krænger sjælen ud i Pumpehuset 25. november

Role Model har været forelsket. Så forelsket, at han skrev hele sit debutalbum ”Rx” fra 2022 om sit daværende forhold. Det er dog ikke alle forhold, der varer for evigt, og efter at hans forhold var gået i vasken, blev hjertesorgerne omdrejningspunktet for den 27-årige sangsmeds andet album ”Kansas Anymore”, som udkom tidligere i år.

Role Model kommer dog ikke fra Kansas, men derimod fra den amerikanske stat Maine. Han begyndte at udgive musik i 2017 med en række independent singler, der modtog ros af bl.a. Benny Blanco og Mac Miller. Dengang var det dog ikke som singer/songwriter, men som rapper. Han begyndte dog hurtigt på en musikalsk transformation, og hans musik har gradvist rykket sig mere og mere over i genrer som indie og pop, bl.a. på de to EP’er ”oh, how perfect” og ”our little angel”, der skabte en stor hype omkring ham.

På det seneste album prøver han kræfter med en mere folk-inspireret lyd, hvilket har resulteret i mere end 45 millioner streams til dato. De dybfølte sange dykker ned i livets med- og modgang, og på den anden side står Role Model med oprejst pande.

Nu er den eklektiske sanger klar til at tage guitaren under armen og albummet med i bagagen, når han drager ud på landevejen i efteråret. Her vil han kunne opleves i Pumpehuset 25. november.

Billetsalget starter fredag 13. september kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk