Young Mechanics CLUB: AutoMester investerer i fremtidens mekanikere
Unge mekanikere samles d. 3. september til en dag, der skal ryste dem sammen med deres branche-kolleger fra resten af landet. Et stærkt fagligt fællesskab og investering i fremtiden er nemlig kerneværdier for AutoMester, der står bag arrangementet
Traditionen tro valfarter mekanikerlærlinge, praktikanter og fejedrenge fra hele landet til årets store lærlinge-event for at samles om en dag i værkstedsfællesskabets tegn. Det er fjerde år i træk, at AutoMester afholder Young Mechanics CLUB-arrangementet, der skal give de unge mulighed for at styrke både deres faglige og sociale netværk. Dagen byder på en blanding af læring og underholdning med aktiviteter som Le Mans i gokart og besøg fra de populære bilentusiaster fra High on Cars. Herudover kommer Skjern Tekniske Skole, hvor AutoMester har en del lærlinge tilknyttet, med underholdende foredrag og faglige konkurrencer.
"I AutoMester mener vi, at lærlinge er noget helt specielt. Det får de for alvor at mærke denne dag," lover Per Weiskvist, der blev kædechef for AutoMester 1. april. Han fortsætter: "En ting er, at de kan danne nye venskaber og få en forståelse for AutoMester-kæden, men lige så vigtigt er det, at vi fra kædekontoret får lejlighed til at lytte til de unge og tage det med i vores arbejde for at videreudvikle kæden ind i fremtiden."
Som ny kædechef for landets største værkstedskæde har Per Weiskvist store forventninger til årets arrangement:
"Jeg prioriterer det meget højt at lære lærlingene at kende og være i øjenhøjde med både værksteder og medarbejdere. Det betyder meget at deltage i netværksmøder og at mærke lærlingenes entusiasme og ambitioner for branchen. Hvis vi skal videreudvikle kæden - og det skal vi - så er det afgørende at lytte til deres tanker og ambitioner.”
AutoMester arbejder i det hele taget målrettet for at forbedre forholdene for mekanikerlærlinge og fremme branchen som helhed.
"Vi støtter indehaverne af AutoMester-værkstederne i at skabe og vedligeholde en god arbejdsplads med muligheder og udfordringer for de unge. En arbejdsplads, hvor vi sikrer adgang til uddannelse, videreuddannelse og det mest moderne værktøj. Tryghed mellem indehaver, medarbejder og slutkunde er en forudsætning for succes, og det vil vi fortsat bidrage til med nye, tidssvarende initiativer," beretter Per Weiskvist.
“Én dag om året skal det bare være en fed oplevelse”
En af årets store nyheder ved lærlinge-eventet er gokart Le Mans-løbet, som ikke kun skaber spænding, men også styrker sammenholdet blandt de deltagende.
"364 dage om året har vi fokus på uddannelse og nye initiativer, men én dag om året tillader vi os at fokusere på, at det bare skal være en fed oplevelse,” understreger kædechefen og tilføjer: “Personligt forventer jeg en dag med max networking og god inspiration til alle, der deltager, og en dag, hvor vi alle kører hjem bagefter og tænker 'YES’.”
Der vil også være fokus på AutoMester E+, som mere end en tredjedel af AutoMesters værksteder er en del af. Det betyder bl.a. øget fokus på bekvemmelighed for kunden, medarbejdertrivsel, håndtering af el- og hybridbiler samt at gøre branchen lidt grønnere end alternativet.
“Det er fremtiden, og vi oplever heldigvis, at især de unge er optaget af både det ansvar men også de nye, spændende muligheder, der er i det, fordi det også betyder, at branchen hele tiden udvikler sig," oplever Per Weiskvist.
En investering i fremtidens værksteder
Når AutoMester investerer i unge talenter og deres uddannelse, er ambitionen at sikre, at fremtidens mekanikere ikke kun er teknisk dygtige, men også godt integreret i et stærkt og støttende netværk.
"Vi hjælper også gerne den lærling, der på sigt har ambitioner om at få sit eget AutoMester-værksted. Så det er 360 graders faglig støtte og sparring, vi tilbyder ambitiøse mennesker i AutoMester-regi - unge som gamle," understreger Per Weiskvist.
Nøgleord
Kontakter
Lena Britt PedersenMarketing ManagerAutoMester ApS
Tlf:+ 45 63 41 89 88lena.pedersen@automester.dkBilleder
Om AutoMester
AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med næsten 400 værksteder. Den prisvindende kæde investerer i grønnere tiltag og nye teknologier, mens de tilbyder service og reparation af alle slags biler - uanset mærke, model og årgang. Fordi det skal være enkelt at være bilejer.
Følg pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Bredal Auto opgraderer: “Vi udvikler os for kunderne”7.10.2024 07:02:00 CEST | Pressemeddelelse
Når en AutoMester får et E+ efter navnet, betyder det blandt andet, at de arbejder for at gøre fremtiden lidt grønnere end alternativet. Hos Bredal Auto mener man, at det er op til kunderne selv, om de vil “fylde på nede på tanken eller hjemme i stikkontakten,” men det er derimod vigtigt for værkstedsejeren, at han kan håndtere alle slags biler
Ny skov i Aarhus Kommune, men ikke bare for klimaet27.9.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag fik de sidste 200 af 23.900 træer rødderne solidt plantet i jorden. “Vi har givet op på de voksne,” fortæller landsformanden for Plant et Træ-organisationen med et smil. Derfor var det 50 børn, der tog de sidste spadestik, inden den nye skov kunne indvies sammen med sponsorer som AutoMester
Erfaren værkstedsejer overtager Tom’s Auto: “Det er hjerteblod”16.9.2024 06:55:00 CEST | Pressemeddelelse
En æra er slut, efter Tom Skarby solgte sit autoværksted gennem 35 år i Solbjerg - et af de første i AutoMester. Men de ansatte bliver, og derfor tør den nye ejer godt at garantere, at kunderne er sikret den samme gode service, de altid har fået. Det er nemlig vigtigt for ham med en god og tæt relation til kunderne: “Her er ingen skranker, der skiller os ad,” lover han
Valgte ingeniørstudiet fra: Er mere optaget af tilfredse bilejere12.9.2024 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
A.W.S. Autoteknik ApS bliver nu AutoMester E+ i Hedensted og får et endnu større fokus på elbiler, digitalisering og bekvemmelighed for kunden. Det har ellers ikke altid stået i kortene for værkstedsejer Alex Westphalen, men nu drømmer han ligefrem om det om natten
Stor nyhed for værkstedet, folk kører langt for9.9.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kunderne kører gerne mange kilometer for at få bilen serviceret eller repareret hos den lokale AutoMester i Hørning. Værkstedsejer Steen Overgaard har taget de næste skridt for at sikre, at det også kan lade sig gøre i mange år fremover. Han er blandt andet blevet AutoMester E+
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum