AP Pension

AP Pension udvikler ny ejendom til Team Danmark

AP Pensions datterselskab, AP Ejendomme, har indgået en aftale med Team Danmark om udviklingen af et nyt domicil til Team Danmark, der fortsat bliver i Brøndby. AP Ejendomme bliver ejere af domicilet, hvor Team Danmark vil kunne tilbyde danske atleter bedre faciliteter.

AP Pensions datterselskab, AP Ejendomme, har indgået en aftale med Team Danmark om udviklingen af et nyt domicil til Team Danmark, der fortsat bliver i Brøndby. AP Ejendomme bliver ejere af domicilet. Illustration: AP Pension

I 2027 kan Team Danmark se frem til at rykke ind i nye og moderne faciliteter til gavn for medarbejdere og danske idrætsudøvere. For AP Pensions datterselskab, AP Ejendomme, og Team Danmark har nemlig indgået en aftale om et nyt hovedkontor til Team Danmark, som AP Ejendomme udvikler og bliver ejere af, mens Team Danmark bliver langvarig lejer. Med aftalen kommer Team Danmark fortsat til at have hjemmebane i Sportsbyen i Brøndby Kommune.

Adm. direktør i AP Ejendomme, Peter Olsson, glæder sig over aftalen med Team Danmark, som kommer til at flytte ind i en 4.000 kvadratmeter stor ejendom fordelt på fem etager.

- Vi er naturligvis meget glade for, at vi har indgået en aftale med Team Danmark, så vi kan være med til at understøtte de behov, som Team Danmark har for nye og mere moderne faciliteter. Det har været vigtigt for Team Danmark, at de fortsat kan blive i Brøndby Kommune. Derfor er vi også meget glade for, at det er lykkes at finde en velegnet grund, som opfylder kravet til beliggenheden. Aftalen med Team Danmark følger AP Ejendommes strategi om at have yderligere kontorejendomme i porteføljen, som er med til at sikre en bred og forskelligartet ejendomsportefølje, fortæller Peter Olsson.

Hos Team Danmark er der også stor tilfredshed med aftalen, som giver bedre faciliteter for atleterne.

- I Team Danmark arbejder vi for at give de danske atleter de bedst mulige rammer og betingelser for, at de kan præstere på højeste internationale niveau. Det har i over ti år været et ønske at udvikle vores fysiske rammer med fokus på atleterne. Det får vi mulighed for med aftalen med AP Ejendomme. Det kommende hovedkontor vil give os et stort løft, som vi tror på vil give stor gavn, siger Lars Krarup, formand for Team Danmark, og fortsætter:

- Med det kommende Team Danmark Hus bliver vores aktiviteter samlet ét sted. Dermed kommer vi både til at have test- og behandlingsfaciliteter til atleterne, faciliteter til integration mellem forskning og praksis og langt bedre muligheder for, at eksperter kan videndele i domicilet. Samtidig vil der også være rum til restitution og afslapning. Det bliver et hus, som kommer til at give os nogle nye og forbedrede muligheder, som vi ser frem til at kunne tilbyde atleterne. Nu ser vi frem til at fortsætte det gode samarbejde med AP Ejendomme og glæder os til at følge projektet, som vi har store forhåbninger til, fortæller Lars Krarup.

Ifølge Peter Olsson har Team Danmark være meget klare om, hvad en ny ejendom, der er tegnet af Henning Larsen, skal kunne for Team Danmark.

- Gennem vores samarbejde har Team Danmark været meget tydelige om, hvilke behov de har til atleterne i en ny ejendom. De behov har vi fået tilpasset projektet, så det i sidste ende bliver en ejendom, der matcher de krav og behov, Team Danmark har. Vi føler os overbeviste om, at det bliver et projekt, som begge parter får stor gavn af, siger Peter Olsson.

Christian BlomgreenKommunikationschef Team Danmark

Tlf:2683 0724

Om AP Pension

AP Pension er et uafhængigt, kundeejet pensionsselskab. Pension er i centrum, og fokus er på at skabe overskud til alle vores kunder.

Følg pressemeddelelser fra AP Pension

Flere pressemeddelelser fra AP Pension