Vandt to gange i Lotto på en måned: Først 1.300 kroner – og så en million!

En mand fra Vejle havde for nyligt en rigtig god måned i Lotto: To gange kunne han juble over en pæn gevinst – den første blev udbetalt i kontanter nede i kiosken, den anden varmede godt på kontoen.

Danske Spil uddeler tusindvis af præmier i Lotto. Nogle vinder mere end én gang...

”1.300 kroner! Det var da dejlig. Den gevinst blev jeg rigtig glad for, selv om man jo altid håber på at vinde den store gevinst.”

Sådan fortæller en mand fra Vejle, der tilsyneladende har ramt en heldig stime i Lotto. For bare få uger efter gevinsten på 1.300 kroner, var han heldig igen, da han afleverede en Lotto kupon i kiosken for at få den tjekket.

Ekspedienten i kiosken måtte meddele, at gevinsten var for stor til, at han kunne udbetale den, så manden skyndte sig hjem for at logge ind på Danske Spils hjemmeside for at se efter.

”Så poppede der en besked op, hvor der stod ’Tillykke! Du har vundet 1 million!”. Der blev jeg meget mundlam. Og meget glad! Jeg var alene hjemme, så jeg gik rundt i hele huset og vidste ikke, hvad jeg skulle gøre. Så da min kone kom hjem, tog jeg en flaske mousserende vin og to glas frem, og så sagde jeg: ’Jeg synes lige, at vi skal skåle, for jeg har vundet en lille præmie’. Og så holdt jeg en kunstpause, før jeg sagde ’På en million!’ Og SÅ blev der stille,” fortæller manden med et grin.

Først troede konen ikke på det, men hun blev hurtigt overbevist, og derefter fik parret travlt med at fortælle nyheden til de voksne børn, som også fik et konkret bevis på gevinsten, da de hurtigt fik overført et større gavebeløb til deres respektive konti.

”Der blev de altså helt lamslåede, men det ER også mange tal, man lige pludselig kan se på sin konto,” siger manden.

Han fortæller, at han ikke som sådan har holdt gevinsten hemmelig. Han har både fortalt det til vennerne og givet en omgang millionær-øl til ’fodbold-drengene’.

Nu glæder han sig til at bruge gevinsten på lidt ’ekstra’ i hverdagen.

”Det bliver sådan noget som rejser og sådan noget luksus. Det er en skøn fornemmelse, at man har nogle flere muligheder. Det har været en god oplevelse!” konkluderer han.

Om Lotto

Lotto tallene trækkes hver lørdag aften, og det er de blevet uden afbrydelse siden 7. oktober 1989. Førstepræmiepuljen er altid på mindst 8.000.000 kroner. Den højeste Lotto gevinst nogensinde blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kroner.

Om Millionærchancen

Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti – i september 2023 omdøbt til Millionærchancen - som betyder, at der fast hver lørdag bliver trukket lod om to gange 1.000.000 kroner blandt alle ugens spillede rækker.