Silent Planet annoncerer storstilet dansk koncertaften med firdobbelt lineup

Metalcore bandet Silent Planet drager mod Danmark til en intens koncertoplevelse, hvor der er intet mindre end tre bands med som ‘special guests’. Oplev Silent Planet akkompagneret af Like Moths To Flames, Vexed og Avoid i Lille Vega 4. februar 2025

Silent Planet er klar til at sparke porten ind til Lille Vega med en vild firdobbelt koncertoplevelse. Bandet, som blev dannet i 2009 i Californien, har udviklet sig til et unikt metalfænomen, og er kendt for deres kombination af rå metalcore-energi, lyrisk dybde og elektroniske elementer, som tilsammen skaber en uforglemmelig live-performance.

Med vokalist Garrett Russell i spidsen, hvis vokalspektrum spænder fra dybe growl og lynhurtig talesang til følelsesladede skrig, leverer Silent Planet en intensitet, der sætter gang i publikum fra første riff. Bandets liveshows er kendt for at nedbryde barrieren mellem scene og publikum, hvor Garrett Russell gerne interagerer direkte med fans som i kor råber med på sangenes kraftfulde tekster.

På Silent Planets seneste album Superbloom fra 2023, blander bandet deres karakteristiske metalcore-lyd med elementer af post-hardcore og eksperimenterende lyddesign, som fortsat bevarer deres unikke evne til at skabe rå dybde og refleksion gennem deres musik.

Silent Planet drager i 2025 igen ud mod verdens livescener, hvor de har intet mindre end tre ‘special guests’ med på turné: Metal-core bandet Like Moths To Flames fra Ohio, kendt for deres højenergiske optrædener, tunge riffs og fængende hooks. De kombinerer aggressiv vokal med melodiske hooks. Det britiske metalband Vexed, der veksler mellem teknisk præcision og groove, krydret aggressive vokaler - også kendt for deres rå lyd og temaer om mentale kampe. Avoid fra Seattle, der mikser nu-metal, punk og alternativ rock, og kendt for deres energiske og ofte humoristiske liveshows.

Gå ikke glip af en hårdtslående og sprængfarlig aften med Silent Planet og ‘special guests’ i Lille Vega 4. februar 2025

SILENT PLANET + SPECIAL GUESTS
4. FEBRUAR 2025 – LILLE VEGA, KØBENHAVN