Circle K får ny adm. direktør

Circle K Danmark, en af landets største kæder inden for convenience, brændstof og energi, har udnævnt Peter Rasmussen som ny adm. direktør. Med 34 års erfaring inden for benzin- og olieindustrien kommer Peter Rasmussen med en dybdegående indsigt i branchen. Han har samtidig spillet en central rolle i den grønne omstilling.

Selvom Peter Rasmussen har en lang karriere inden for fossil energi, indså han tidligt nødvendigheden af at engagere sig aktivt i den grønne omstilling.

”Brændstofsektoren står over for en historisk transformation, hvor andelen af nysolgte biler, der kører på el i Danmark er steget fra 10 til 50 procent på blot fire år. Samtidig forventes 75 procent af opladningerne at ske i hjemmet eller på arbejdspladsen. Det stiller store krav til vores organisation og evne til at tilpasse os danskernes ændrede behov,” siger Peter Rasmussen, nytiltrådt adm. direktør for Circle K Danmark A/S.

Peter Rasmussen, der kommer fra en stilling som brændstofdirektør i Circle K Danmark, skal nu stå i spidsen for den grønne omstilling af kæden med en omsætning på 16,6 milliarder kroner, 2.800 medarbejdere og 436 stationer i hele landet.

Fart på grøn omstilling
Circle K har på få år markeret sig som et af de brændstofselskaber, der har etableret flest lynladere i Danmark. Siden 2020 har selskabet etableret tre nye lynladepladser om ugen for at imødekomme danskernes voksende behov for hurtig og pålidelig opladning. Circle K har i dag 450 lynladepladser og vil inden 2030 have mere end 1.300 lynladepladser på stationer i hele landet.

”Vi vil gøre opladning af elbiler lige så enkelt som at tanke benzin eller diesel. Med vores omfattende netværk af stationer har vi en enestående mulighed for at bidrage til den grønne omstilling i Danmark. Vi skal samtidig forbedre kundeoplevelsen med et bredere udvalg af mad og bedre faciliteter til pausen,” siger Peter Rasmussen.

Peter Rasmussen bliver adm. direktør for Circle K Danmark A/S efter Mette Uglebjerg, som har været adm. direktør i selskabet de seneste fem år. Mette Uglebjerg indtræder i den globale ledelse i en rolle som Senior Vice President med ansvar for Global Food and Marketing.

Peter Rasmussen har tidligere været brændstofdirektør og senest konstitueret adm. direktør for Circle K Danmark A/S i en periode, hvor Mette Uglebjerg har haft ansvaret for en række Europæiske markeder samt været aktiv i integrationen af Total Energi aktiviteter i Tyskland, Belgien, Holland og Luxembourg i Circle K.

Om Circle K

• En af de største kæder inden for convenience, brændstof og energi i Danmark.
  • Har 436 Circle K- og INGO-stationer på landsplan.
  • Cirka 2.800 ansatte, hvoraf 2.600 er butiksansatte.
  • Investerer 2 milliarder kroner i grøn infrastruktur.
  • Har 450 lynladepladser til el- og hybridbiler og vil have mere end 1.300 inden 2030.
  • En del af den canadiske detailkoncern Alimentation Couche-Tard, som har 16.700 butikker og stationer med 149.000 medarbejdere i 31 lande.

Om Peter Rasmussen:

• Oprindeligt fra Aalborg.
  • 1986: Trainee i Mærsk, senere leder i Mærsk Oil Trading.
  • 1994: Direktør i OW Bunker Singapore.
  • 1998: Brændstofdirektør i Statoil senere Circle K.
  • 2024: Adm. direktør, Circle K Danmark, med ansvar for 2.800 ansatte og en omsætning på 16 mia. kr.
  • Bosat på Christianshavn med hustru, hund og to elbiler. Har en datter, som er flyttet hjemmefra.

Circle K er én af de førende convenience, energi og brændstofleverandører i Danmark, og er en del af den canadiske Alimentation Couche-Tard gruppe. Gruppen har samlet mere end 16.700 butikker og stationer og ca. 149.000 ansatte i 31 forskellige lande rundt om i verden. Circle K driver i Danmark to separate brands (Circle K & INGO) på i alt 435 lokationer landet over. 208 er stationer, som udover brændstoffer under Circle K-brandet tilbyder mad, drikkevarer og bilvask. Samtidig er der lynladestandere på mange af vores stationer.

Circle K vil have endnu flere til at spise på farten22.5.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu vil landets største convenience-kæde, Circle K, have endnu flere danskere til at spise på farten. Derfor lancerer kæden nu en række nye sprøde sandwiches, hvor der er skruet op for friskheden, smagen og kvaliteten. Initiativet er det seneste skud på stammen i en større strategisk satsning, som skal give endnu flere danskere appetit på at spise hos kæden. Målet er at løfte omsætningen i de kommende år.