Min Købmand åbner i Ørting i næste uge

Landsbyen Ørting får sin købmandsbutik tilbage. Min Købmand i Ørting, åbner dørene den 5. september 2024. Den nye butik, som ligger tæt på Odder, bliver et vigtigt samlingspunkt for lokalområdet og vil tilbyde et bredt udvalg af dagligvarer i moderne og nyrenoverede lokaler. Samtidig bliver det butik nummer 10, som Dagrofa åbner med borgerinvolvering i 2024.

Sussie Pedersen og Rikke Rasmussen kommer med solid erfaring fra detailhandlen, og nu skal de sammen stå i spidsen for Min Købmand i Ørting.

Bag butikken står de to selvstændige købmænd, Sussie Pedersen og Rikke Rasmussen. Begge har mange års erfaring fra detailbranchen, hvor de tidligere har haft lederstillinger hos Lidl. Sussie er udlært i Løvbjerg, mens Rikke har sin uddannelse fra Føtex. Sammen bringer de en dybdegående viden og passion for købmandsfaget til Ørting, og de ser frem til at servicere byens borgere.

Butikken er blevet en realitet takket være et stærkt, lokalt initiativ. Efter lukningen af Let-Køb i Ørting tog borgerne sagen i egen hånd og lancerede et borgerprojekt i samarbejde med Dagrofa. Borgerne formåede på bare 10 dage at samle imponerende 622.000 kroner via private donationer og fonde. Efter en betydelig modernisering af de eksisterende lokaler, står Min Købmand nu klar til at åbne. Renoveringen har bl.a. omfattet nyt gulv, loft, inventar, kølere, kasselinje, ovn og en afdeling til konceptet ”Det kolde køkken”.

Fokus for Sussie Pedersen og Rikke Rasmussen er i første omgang at etablere en stabil og velfungerende købmand, der kan dække byens behov. Men deres ambitioner rækker videre end det – de ønsker at skabe et samlingspunkt for hele byen, hvor mennesker mødes, handle og hygge sig med sine naboer.

"Vi er dybt taknemmelige for den opbakning, vi har modtaget fra borgerne i Ørting," siger Sussie Pedersen.

"Det har været en fantastisk rejse at se, hvordan byen er stået sammen om at realisere denne drøm. Vi glæder os til at byde alle velkommen i vores nye butik."

Rikke Rasmussen tilføjer: "Vores mål er ikke kun at være en købmand, men også et sted, hvor lokalsamfundet kan mødes. Vi har arbejdet hårdt på at skabe en butik, der ikke kun er moderne og indbydende, men også et sted, hvor folk føler sig hjemme, siger hun."

Åbningsdagen bliver fejret med manér. De to nye købmænd vil holde en velkomsttale, inden Odder Kommunes borgmester, Lone Jakobi, også lægger vejen forbi og er med til at åbne butikken. Der vil blive serveret kaffe og rundstykker til de 200 første fremmødte, og for børnene vil der være en hoppeborg og andre sjove aktiviteter. Snoren til butikken bliver klippet kl. 10.00.

Butikken i Ørting bliver Dagrofas butik nummer 10 i år, som er åbnet med involvering af de lokale borgere i en landsby. Butik nummer 11 åbner i Østerlars på Bornholm allerede ugen efter.

Min Købmand åbner sin første butik på Bornholm27.8.2024 09:00:55 CEST | Pressemeddelelse

Den 12. september bliver en betydningsfuld dag for Østerlars, når byen byder velkommen til en ny dagligvarebutik, Min Købmand. Efter en gruppe engagerede borgere har sikret sig de tidligere Dagli' Brugsen-lokaler, får byen nu en ny købmand, der er en velkendt og respekteret del af Østerlars. Med en stærk tilknytning til lokalsamfundet og en passion for at skabe en god kundeoplevelse, vil den nye butik hurtigt blive en central del af byen.

Dagrofa skruer op for ambitionerne med ændringer i topledelsen19.8.2024 11:30:06 CEST | Pressemeddelelse

Dagrofa, som er en af landets førende fødevarevirksomheder, har i dag udnævnt Michael Christensen til ny administrerende direktør i Dagrofa Foodservice og forfremmet Jesper Bjerring til kategoridirektør i koncernen. De interne forfremmelser sker som led i afrundingen af strategiperioden #FremgangSammen, hvor Dagrofa de seneste 3 år har skabt betydelig vækst, og i forbindelse med tilblivelsen af den kommende strategi.