Venue Manager oplever stor succes på det tyske marked
Tyskland er for mange danske virksomheder et til tider svært marked at komme ind på, men Venue Manager fra Aalborg har knækket koden til succes.
Når man ved første øjekast kigger på Tyskland, så vil man tro at der er mange lighedspunkter med den danske kultur og erhvervslivet generelt. Mange virksomheder har i mange år begået den fejltagelse, der har resulteret i et overordnet narrativ om, at det er svært at bryde igennem på det tyske marked.
Venue Manager har skabt en succes i Tyskland ved at lave digitale digitale løsninger til billet- og eventhåndtering til et marked, som er ved at blive mere digital. Det betyder at Venue Manager i dag har over 20 kunder i Tyskland, som er gjort muligt gennem en strategisk tilgang, der fokuserer på lokal tilpasning og stærke partnerskaber.
Forståelse af det tyske marked
En nøglefaktor er Venue Managers forståelse af de tyske kunders præferencer og den kulturelle forskel, der gør sig gældende mellem Danmark og Tyskland. Tyskland har i mange år været kendt for deres forsigtighed og fokus på kvalitet, hvilket har gjort det nødvendigt for Venue Manager at skræddersy deres løsninger for at imødekomme forventningerne, da man er i gang med en digital transformation.
- Vi har haft fokus på at tilbyde sikre, pålidelige og brugervenlige løsninger, der respekterer de tyske kunders høje krav til databeskyttelse og betalingsmetoder, fortæller Jakob Mortensen, der er CEO hos Venue Manager.
Langsigtet engagement og partnerskaber
Venue Manager har fra begyndelsen indset, at succes på det tyske marked kræver langsigtet engagement og opbygning af stærke lokale relationer. Lokale samarbejdspartnere har hjulpet virksomheden med at navigere i det komplekse analoge landskab i Tyskland og få adgang til det rigtige netværk og kunder.
- Vi har set stor værdi i at samarbejde med lokale partnere, som har givet os indsigt og troværdighed på markedet. Uden dem havde det ikke været muligt at komme ind i Tyskland - og så hjælper det naturligvis også, at jeg oprindeligt kommer fra Sydjylland og forstå tysk, som er en klar fordel, når jeg har møder med vores kunder, fortæller Jakob Mortensen.
Teknologisk tillid
Trods en generel tysk præference for traditionelle betalingsmetoder har Venue Manager satset på at tilbyde innovative digitale løsninger, som har henvendt sig til en stigende gruppe kunder som er åbne for teknologi. Denne strategi har positioneret Venue Manager som en pioner inden for digital billet- og eventhåndtering i Tyskland. Virksomheden har også lagt vægt på at bruge teknologi til at øge kundernes tryghed, hvilket især var nødvendig under pandemien, der har legitimeret deres forretning.
- Tyskland er i gang med en stor teknologisk udvikling, hvor vi har været i stand til at skabe tryghed hos vores kunder gennem en lokal forankret tilgang. Samtidig er Apps noget af det der efterspørges rigtig meget på det tyske marked, som vi har integreret i vores løsning, som også er en af mange årsager til at vi er lykkedes med at skabe teknologisk tillid.
Fremtidige ambitioner
Med en solid position på det tyske marked ser Venue Manager frem til yderligere vækst i de kommende år. Virksomheden planlægger at udvide deres produktportefølje og fortsætte med at tilpasse deres løsninger til lokale behov.
- Vi er kun lige begyndt. Vi ser et enormt potentiale i Tyskland og vil fortsætte med at investere i markedet for at levere de bedste løsninger til vores kunder, siger Jakob Mortensen.
Nøgleord
Kontakter
Tobias Sung Møller-JensenPR-chef & PartnerRØST Kommunikation
Tlf:23603458tobias@roestkommunikation.dkBilleder
Følg pressemeddelelser fra Venue Manager
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.