Erhvervsministeren: Ansvaret for børn og unge skal løftes i flok

Del

Erhvervsminister Morten Bødskov har i dag afholdt møde med influencere og virksomheder efter krads kritik af reklamer for usunde fødevarer målrettet til børn og unge.

Chips-poser, burgere og sodavand er blot nogle af de produkter, som virksomheder målrettet reklamerer til børn og unge ved hjælp af populære influencere.

Det er på trods af, at det strider imod branchens eget kodeks for reklame for usunde fødevarer til børn.

Derfor har erhvervsminister Morten Bødskov i dag afholdt et møde med branchens parter og åbnet for dialogen om, hvordan virksomheder og influenceres interesser bedst varetages hånd i hånd med beskyttelsen af børn og unges sundhed og digitale liv.

Erhvervsminister Morten Bødskov:
”Vi har alle et ansvar for at passe på børn og unge. Det gælder også virksomheder og influencere. Heldigvis har de i dag vist, at det er et ansvar, som de er bevidste om og ønsker at leve op til. Vi har haft et godt møde og set hinanden i øjnene. Og vi har fået startet en vigtig dialog om, hvordan vi i fællesskab bedst passer på vores børn og unge i den digitale verden. Jeg regner derfor stærkt med, at vi i fremtiden vil se færre tilfælde med markedsføring, der strider imod branchens eget kodeks.”

Til mødet med erhvervsministeren deltog repræsentanter fra branche- og interesseorganisationer, influencere og repræsentanter fra influencerbureauer.

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra Erhvervsministeriet

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Erhvervsministeriet

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye