Her er hestenes ultimative drømmeboliger

Drømmer du om at give dine heste lidt ekstra luksus?

Her er hestenes ultimative drømmeboliger
Her er hestenes ultimative drømmeboliger Foto: Boliga

Er dine heste vant til det bedste, og drømmer du om at give dem et luksushjem? Her er fire eksempler på ejendomme, der sætter standarden for 'hestepalæer'.

Det skriver Boliga, som har lavet en liste over de mest luksuriøse landejendomme, der tilbyder glamour til både heste og ejere.

Fredensborg: 70.000.000 kroner

På "Birkelunden" i Fredensborg bliver du budt velkommen til en luksuriøs hesteejendom opført i 2010, hvor både mennesker og heste kan leve i fuldkommen uforstyrret harmoni. Ejendommen strækker sig over 37 hektar og byder på en imponerende 20x60 meter ridehal, 25 rummelige staldbokse og omfattende udendørs faciliteter som ridebaner, walker og paddocks. Stuehuset, der blev ombygget i 2010, tilbyder 654 kvadratmeter bolig med en fantastisk udsigt over de naturskønne omgivelser.

Hørsholm: 38.000.000 kroner

Lige uden for Hørsholm finder du Damgaard, en idyllisk landejendom smukt beliggende på en golfbane og omgivet af frodig natur. Denne eksklusive ejendom fra 1918 er blevet gennemgribende renoveret og tilbyder en funktionel og klassisk bolig med alle moderne bekvemmeligheder. For hestene er der en velholdt stald med plads til syv heste, direkte adgang til en ridebane, skridtmaskine og store folde.

Ringsted: 11.995.000 kroner

Midt i naturskønne omgivelser med marker, søer og skov ligger denne knap tre år gamle ejendom, der tilbyder syv hektar dedikeret til hestene. Her finder du en stor stald med indendørs ridebane og flere hestebokse, samt folde og en udendørs ridebane. Stuehuset er indrettet med tre værelser, et rummeligt køkken-alrum og en overdækket terrasse med udsigt over det omkringliggende landskab.

Aalborg: 10.300.000 kroner

Kun 12 minutter fra Aalborg C ligger denne imponerende ejendom, hvor hestene kan nyde en nyopført staldbygning fra 2018 på 300 kvadratmeter og en moderne ridebane, der opfylder alle krav. De mange hektar grønne arealer byder på rummelige folde og masser af plads til hestene. Ejendommen inkluderer også flere udendørs terrasser og åbne grønne områder, ideelle til hyggelige stunder for både to- og firbenede beboere.

Ejendommen i Fredensborg til 70.000.000 kroner. Foto: Winther Ejendomme
Ejendommen i Fredensborg til 70.000.000 kroner. Foto: Winther Ejendomme