Børnecancerfonden

Indsamling til fordel for Børnecancerfonden ruller for sjette år i træk – støt med 250 kr. og få en bold som tak

For sjette år i træk samler Viaplay Group penge ind i samarbejde med 3F – Fagligt Fælles Forbund, SELECT Sport A/S og GLS Denmark for at støtte Børnecancerfondens arbejde med kræftramte børn og deres familier.

Denne sæson i 3F Superligaen er endnu en gang startet med indsamlingen, #Gribbolden, til fordel for Børnecancerfonden. Ved at donere minimum 250 kr. støtter man Børnecancerfonden og modtager en fodbold som tak. Stærke partnere som Viaplay Group, SELECT, GLS og 3F står bag initiativet, der støtter børn med kræft og deres familier samt skaber opmærksomhed om børnekræft.

”Børn skal ikke have kræft. Det er helt urimeligt og noget, vi bør stå sammen om at løse. Vi er derfor stolte af at være en del af det samarbejde og støtte det solide arbejde, som Børnecancerfonden står for, ” udtaler Jakob Frimann Sørensen, Head of Ad Sales hos Viaplay Group.

Stærkt partnerskab har sikret millioner til børn med kræft
Indsamlingen har siden første afvikling i 2018 givet 5,8 mio. kr. til fordel for børn med kræft og deres familier. Samarbejdet sikrer, at alle donationer går ubeskåret til Børnecancerfondens arbejde for kræftramte børn. Og det er en støtte, der virkelig kan mærkes i Børnecancerfonden.

"Vi er utroligt stolte af vores samarbejde og partnerskab. Som en privat fond med få ansatte er vi afhængige af ekstern støtte for at kunne arbejde for, at færre børn dør af kræft, og at færre oplever senfølger. De indsamlede midler fra indsamlingen #Gribbolden gør en forskel for kræftramte børn og deres familier,” siger Marianne Benzon Nielsen, direktør for Børnecancerfonden.

Når man bidrager til indsamlingen, støtter man forskning i børnekræft samt kræftsyge børn og deres familier med blandt andet psykologhjælp, rekreationsophold, legater og oplysning om børnekræft.

Gå ind på www.børnecancer.dk og læs mere.

Marianne Benzon Nielsen, Direktør i Børnecancerfonden
Børnecancerfonden
Bolden i 2024

Om Børnecancerfonden

Børnecancerfonden skaber bedre vilkår for børn med kræft.

Vores mål er, at ingen børn skal dø af kræft og alle skal overleve til et liv uden senfølger.

Børnecancerfonden er en privat fond, der udelukkende arbejder med børnekræft, og har hidtil indsamlet mere end 570 mio. kr. siden fonden blev skiftet i 1995 af den tidligere læge Henrik Hertz.

Hovedparten af vores midler går til forskning og desuden til støtte af kræftsyge børn og deres familier bl.a. med psykologhjælp, rekreationsophold, legater samt oplysning om børnekræft.

Læs mere på boernecancerfonden.dk

Følg pressemeddelelser fra Børnecancerfonden