D-A-D annoncerer de første koncerter i 2025

D-A-D fik hurtigt udsolgt Royal Arena koncerten d. 1/11, og nu følger bandet op med yderligere koncerter i starten af 2025 med "Speed of Darkness Tour 2025"

23/1 Aarhus Congress Center - Aarhus

24/1 Aalborg Kongres & Kultur Center - Aalborg

25/1 Jyske Bank Arena - Odense

31/1 + 1/2 Forum Black Box – København

D-A-D har været på en større festivalsommer på 22 koncerter og herefter følger en turné på 16 koncerter i Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Schweiz samt den for længst udsolgte i København.

På trods af, men også på grund af deres nu 40 år i business, er D-A-D ikke set mere sprællevende i årevis. De har også indspillet deres første album i 5 år under dogmet og titlen ”SPEED OF DARKNESS”, der udkommer 4/10.

Et album med 14 nye sange, og 2 af dem kan allerede høres på fredag, samme dag som billetterne til ovennævnte koncerter går i salg.

Nummeret ”KEEP THAT MOTHER DOWN” er ifølge bandet selv: ”en af den mest krystalklare rockere på det kommende album. Et Cobber-riff som Laust bare får til at swinge! Teksten handler i virkeligheden bare om at holde stodderen nede, og erkende at vi er på den her klode udelukkende i kraft af hinanden”

Og ”HEAD OVER HEELS”: ”En af to ballade-agtige skæringer fra “Speed Of Darkness”. Vi ææælsker at spille det her beat…: Kan man kaste sig ud i kærligheden uden omtanke?  Eller er omtanken i virkeligheden kærligheden? Nogen gange falder vi for hinande . Andre gange falder vi bare.”

På den kommende tur kan der forventes klassikerne men også flere af de nye numre, der skal luftes for første gang live.

Stig, Cobber, Jesper og Laust er alle enige om at det nye album er noget af det stærkeste de har lavet i mange mange år……

Hvis man vil ha’ endnu mere D-A-D, så kører udstillingen ”Denmark After Dark” på Nationalmuseet indtil 1. september.

TV2 har fulgt bandet i de første måneder af året, og det er der kommet en times dokumentar ud af, som kanalen sender i løbet af oktober måned under titlen ”D-A-D: 40 års venskab.”

Billetpriser: 610 kr. gebyr.

• Det officielle billetsalg starter fredag 30. august kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.

• Mastercard indehavere har særlig adgang til presale billetter i Danmark, fra 28. august kl. 10.00 til 30. august kl. 9.00. Reserverede billetter er tilgængelige for Mastercard indehavere fra 30. august kl. 10.00. Besøg www.priceless.com/music for mere info.

• Live Nation presale starter torsdag 29. august kl. 10.00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk

Mobile-only billetter

Foto af D-A-D
D-A-D
Per-Morten Abrahamsen

Den amerikanske singer-songwriter, David Kushner, giver koncert i Store VEGA d. 16. februar 2025 i forbindelse med sin The Dichotomy Tour19.8.2024 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Singer-songwriter David Kushner oprindeligt fra Chicago, nu baseret i Los Angeles, blev meget hurtigt berømt i 2022 med sangene "Miserable Man" og "Mr. Forgettable" fra sin debut-EP, "Footprints I Found". De to sange fik på under et år samlet set 1 milliard streams! Derudover opnåede singlen "Daylight", udgivet i 2023, platinstatus få måneder efter udgivelsen.