Mentech Vinner Storkontrakt med Aarhus Kommune

Forrige fredag klokken 10:00 signerte Mentech en omfattende kontrakt med Aarhus Kommune, Børn og Unge, Digitalisering, etter å ha vunnet et av Danmarks største kommunale anbud innen service-sektoren. Avtalen dekker vedlikehold og reparasjon av Chromebooks for alle skoler, barnehager og digitaliseringsenheter innenfor Børn og Unge-avdelingen i Aarhus Kommune.

Kontrakten innebærer at Mentech vil være ansvarlig for service av over 35 000 skole- og utdannings-Chromebooks, fordelt på mer enn 300 avdelinger i hele Aarhus Kommune. Servicen inkluderer reparasjoner både innenfor og utenfor garantiperioden, med et sterkt fokus på bærekraftige løsninger gjennom gjenbruk av reservedeler.

Bærekraft er en hjørnestein i denne avtalen, og Mentech er stolt over å bidra til Aarhus Kommunes grønne mål. Vår tilnærming til reparasjoner sikrer at defekte enheter gjenbrukes i størst mulig grad, noe som reduserer avfall og bevarer ressurser. Ved å gjenbruke deler, minimerer vi behovet for nye komponenter, støtter en sirkulær økonomi og reduserer vårt miljøavtrykk.

Mentechs digitale systemer passer perfekt med Aarhus Kommunes krav til en mer brukervennlig og digital serviceprosess. Vår avanserte plattform gir skoler, barnehager og digitaliseringsenheter enkel tilgang til å rapportere problemer, følge med på statusen for reparasjoner i sanntid, og motta varsler når enhetene er klare til bruk igjen. Denne digitale tilnærmingen sikrer en effektiv og transparent serviceopplevelse, som sparer tid og reduserer kompleksitet for brukerne.

Mentech Groups administrerende direktør Charlotte Mensing uttrykker stor tilfredshet med utfallet og uttaler: "Jeg er veldig fornøyd med at vi har vunnet anbudet. Vår styrke innen bærekraft og digitalisering, sammen med våre autorisasjoner fra Acer, Asus og Lenovo, gjør oss til en sterk og attraktiv partner."

Vi ser frem til å levere service til mer enn 29 000 brukere, inkludert elever og lærere, og bidra til en bærekraftig og digitalt effektiv hverdag i Aarhus Kommune. Mentech takker Aarhus Kommune for de inspirerende og konstruktive møtene som la grunnlaget for dette samarbeidet, og vi er ivrige etter å omgjøre våre felles visjoner til konkrete resultater.

På bildet: Søren Torp - Seksjonsleder i Aarhus Kommune, Børn og Unge, Digitalisering Mette Lysemose – Digitaliseringskonsulent Martin Holmenlund - Chief Category Officer i Mentech Kristian Mensing – Chief Operating Officer i Mentech