Vanvittige 24 millioner på spil i Lotto i aften

I aften er der helt utrolige 24.000.000 kroner i førstepræmiepuljen i Lotto – det er over toethalvt år siden, at der er vundet en større gevinst i Lotto.

Der er otte-dobbelt jackpot hos Danske Spil lørdag aften - således er der 24 mio. kr. til en førstepræmie.

Det er ved at være længe siden, at der er nogen, der har vundet førstepræmien i Lotto, og derfor er puljen bare vokset og vokset og vokset – og nu er den altså på hele 24 millioner kroner.

Så mange penge har ikke været på spil i Lotto i over toethalvt år. Sidste gang, puljen var helt oppe i de luftlag, var i april 2021, hvor en heldig århusianer vandt hele 30.000.000 kroner, så det kan blive en helt speciel Lotto trækning i aften.

”Det er meget sjældent, at der går så lang tid mellem, at førstepræmien i Lotto bliver vundet. På den ene side savner vi at få lov til at uddele en førstepræmie, men på den anden side har ventetiden jo bare gjort puljen større og større, så vi nu får lov til at uddele en endnu større præmie. Og vi glæder os til at kunne dele de 24 millioner ud til den helt rigtige vinder,” siger Malene Mølgaard, adm. direktør for Danske Lotteri Spil, der står bag Lotto.

At førstepræmiepuljen har ’overlevet’ i hele otte uger, er ret utroligt, når man kigger nærmere efter: I løbet af de otte uger er der nemlig ikke mindre end 41 danskere, som har været så tæt på som overhovedet muligt uden at vinde.
Hele 41 danskere har nemlig i de seneste otte uger vundet Lottos andenpræmie, som gives til en række med seks rigtige vindertal og et tillægstal: De har til sammen de fået udbetalt små fem millioner kroner i gevinster.

Om Lotto

Lotto tallene trækkes hver lørdag aften, og det er de blevet uden afbrydelse siden 7. oktober 1989. Førstepræmiepuljen er altid på mindst 8.000.000 kroner. Den højeste Lotto gevinst nogensinde blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564,007 kroner.

PresseafdelingenKontakt vores presseafdeling

Ring til vores pressetelefon for mere information eller flere kommentarer på tlf.: 3085 1785

Tlf:30851785kommunikation@danskespil.dk