"Fitness-kongen" sælger sommerhus for 40 millioner

Den kendte danske milliardær har sat sit sommerhus-palæ til salg

Her ses det flotte sommerhus.
Her ses det flotte sommerhus. Foto: Boliga

40.000.000 kroner.

Så meget koster den danske milliardær og "Fitness World"-stifter Henrik Rossings sommerhus i Græsted i Nordsjælland.

Sommerhus-palæet ligger på en 5.505 kvadratmeter stor grund og byder på imponerende 344 kvadratmeter fordelt på otte rum.

Ifølge Boliga er boligen 196 procent over gennemsnitsprisen for de sommerhuse, der i øjeblikket er til salg i området.

Gigantisk boliggevinst

Det var bestemt ikke småpenge, som Henrik Rossing og fruen Sophie Bensimon Rossing måtte smide efter sommerhuset i 2018, da de købte det.

De lagde 22.500.000 kroner for herligheden. Men nu, blot seks år senere, kan de sælge deres sommerresidens for 40.000.000 kroner. Det betyder en gigantisk boliggevinst på 17.500.000 kroner, hvis salget går som planlagt!

Henrik Rossing solgte i 2022 "Fitness World" til den britiske fitnesskæde "PureGym".