Sydbank ligger i toppen på erhvervsrådgivning og har de mest loyale kunder

Ifølge Aalunds årlige bankbarometer blandt erhvervskunderne ligger Sydbank i toppen på erhvervsrådgivning, ligesom Sydbank også leverer de bedste kundeoplevelser og har de mest loyale kunder.

Claus Peter Michelsen, områdedirektør for Erhverv i Sydbank

Hvis man vil have de bedste kundeoplevelser eller møde de bedste erhvervsrådgivere til at lytte og forstå, så skal man være erhvervskunde i Sydbank.

Det viser 2024-versionen af analysehuset Aalunds årlige bankbarometer, som måler erhvervskundernes tilfredshed på tværs af bankerne. Her markerer Sydbank sig stærkt med førstepladserne på en række vigtige målepunkter.

De bedste rådgivere

Det gælder bl.a. den gode rådgivning. I kategorierne ”vores bankrådgivere forstår virksomhedens situation”, ”vores bankrådgivere lytter til vores behov og ønsker” og ”rådgiver kommer uopfordret med forslag til at styrke vores finansielle situation” er det således blevet til en førsteplads blandt bankerne.

I kategorierne ”virksomheden har udbytte af bankens rådgivning og ”vores bankrådgiver i banken er fagligt kompetent” er Sydbank med en andenplads også blandt de bedste banker.

- Vi har nogle super dygtige erhvervsrådgivere, og det kvitterer kunderne for i målingen. Vi er best-in-class på andelen af afholdte møder, hvilket er helt i tråd med det, vi er, og det vi står for – nemlig at være en stærk rådgivnings- og relationsbank, der er tæt på kunderne. Jo tættere vi er på kunderne, og jo mere vi er i kontakt med dem, jo mere tilfredse er de, siger Claus Peter Michelsen.

De bedste kundeoplevelser

Målingen viser også, at Sydbank har den højeste andel af kunder, der føler sig værdsat, oplever Sydbanks medarbejdere som serviceminded og har tillid til, at banken gør, hvad der er bedst for virksomheden. Disse tre forhold er afgørende for kundeoplevelsen – og her er Sydbank også best-in-class på alle tre.

- Så ikke nok med, at vi har dygtige rådgivere og har de rigtige produkter på hylderne, så leverer vi også nogle gode kundeoplevelser, der skaber tillid til os som bank, siger Claus Peter Michelsen.

De mest loyale kunder

Måske netop derfor har Sydbank også den højeste andel af erhvervskunder, der vil anbefale deres bank til andre, og den højeste andel, der ønsker at blive i deres nuværende bank.

- Vi er superglade for, at erhvervskunderne sætter pris på vores arbejde og vil anbefale os. Det skal vi være stolte af. Vi er dog også meget bevidste om, at vi skal fortsætte med at forbedre os, så erhvervskunderne bliver ved med at være tilfredse med os. Det arbejder vi på hver dag, siger Claus Peter Michelsen.