Danmarks Naturfredningsforening vil gøre barndommen VILD

Danmarks Naturfredningsforening lancerer i dag VILD – et børneunivers fyldt med sjove videoer, inspirerende naturguides og fede events – samt en børneklub med ekstra fordele. Målet er at gøre det lettere for børn og børnefamilier at få flere oplevelser i naturen.

Med VILD vil Danmarks Naturfredningsforening gøre det nemmere for børnefamilier at få flere skønne oplevelser i naturen. DN

Naturen er den vildeste legeplads og en skattekiste uden bund. I naturen er der tid til fordybelse, frihed til at være sig selv og ikke mindst gode rammer for hygge med familie og venner. Nu vil Danmarks Naturfredningsforening gøre det endnu nemmere for børnene og deres forældre at komme derud.

I dag lancerer foreningen sit nye børneunivers VILD, hvor hele familien kan finde inspiration til den næste naturoplevelse. De kan se videoer af skovparkour, finde opskriften på sjove og anderledes snobrød og guides til fantastiske krea-projekter.

Danmarks Naturfredningsforening har i mange år arbejdet for at bringe børn tættere på naturen – blandt andet gennem projekter målrettet skoler, institutioner, spejdere og børnefamilier. Men nu har foreningen samlet al indhold på vild.dn.dk.

– Det er vigtigt, at vores børn kommer ud i naturen og lærer den ordentligt at kende. Med vores nye børneunivers VILD vil vi gerne hjælpe børnene godt på vej og inspirere dem til at komme endnu mere ud, siger Maria Reumert Gjerding, præsident i Danmarks Naturfredningsforening.

En børneklub med vilde events
Som en del af VILD lancerer Danmarks Naturfredningsforening også en børneklub, hvor medlemmer kan få endnu flere oplevelser i naturen.

For eksempel bliver medlemmer fire gange om året inviteret til særlige VILD-events med kendte natur-entusiaster og børneværter.

Samtidig får medlemmerne både eksklusive nyhedsbreve med spændende naturindhold samt adgang til en række rabatter på blandt andet tøj, naturgrej og kultur- og naturoplevelser på udvalgte museer.

De første 1.000 medlemmer får ovenikøbet en gratis VILD-rygsæk fra Fjällräven.

– Det har længe været et stort ønske for os at etablere en børneklub, hvor børn og børnefamilier kan søge hen for at dyrke deres interesse for naturen. Det er en vigtig brik i vores arbejde for mere natur i børnenes liv, og vi glæder os meget til at byde de første medlemmer velkommen, siger Maria Reumert Gjerding.

Bygger videre på populært projekt
VILD står på skuldrene af flere projekter under Danmarks Naturfredningsforening. Ikke mindst projektet Naturfamilier, der med støtte fra Nordea Fonden har arbejdet på at gøre det lettere for børnefamilier at komme ud i naturen.

Siden projektstart i 2019 har Naturfamilier afholdt utallige arrangementer i naturen og samtidig etableret lokale netværk af familier, der kan lave naturaktiviteter for hinanden og tage med hinanden på tur.

Nu bliver Naturfamilier en del af VILD, og de godt 250 frivillige fra projektet vil fremover udgøre rygraden i VILDs lokale tilstedeværelse sammen med Danmarks Naturfredningsforenings lokalafdelinger. Sammen vil de sikre, at der i hele landet bliver afholdt sjove og hyggelige naturarrangementer for hele familien.

Læs mere på vild.dn.dk

___________

Om VILD

• VILD er Danmarks Naturfredningsforenings nye børneunivers og børneklub.
  • Målet er at gøre det nemmere for børnefamilier at få flere skønne oplevelser i naturen.
  • Hos VILD kan man altid finde fede videoer og guides til aktiviteter, der passer til årstiden.
  • Som medlem af børneklubben får man blandt andet adgang til en række rabatter og bliver inviteret med til særlige VILD-events med kendte natur-entusiaster og børneværter.
  • Fjällräven og MINI A TURE er begge officielle VILD-partnere.
  • Læs mere om VILD på vild.dn.dk

DN
På vild.dn.dk kan man blandt andet finde sjove videoer, guidede ture og ideer til aktiviteter i naturen for store og små.
DN

Værre end sidste år: Allerede nu har 10 fjorde været ramt af iltsvind21.8.2024 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse

Iltsvindet i fjordene er mere fremskredent end samme tid sidste år, og allerede halvvejs inde i august har hele 10 danske fjorde været ramt - to flere end sidste år. Det får Danmarks Naturfredningsforening til at frygte, at vi kommer til at opleve endnu et historisk omfattende iltsvind, der meget vel kan blive endnu værre end sidste års rekordstore iltsvind. I dag tager foreningen hul på en landsdækkende stafet gennem de danske fjorde for at sætte fokus på problemet lokalt.

Frygter nyt omfattende iltsvind: Naturvenner bringer stafet gennem de danske fjorde14.8.2024 13:59:37 CEST | Pressemeddelelse

Fra d. 21. august og en måned frem vil svømmere, kajakroere, sejlere og andre havglade danskere fragte en særlig stafet gennem de danske fjorde. Det vil de som led i initiativet ’30 fjorde 30 dage’, som Danmarks Naturfredningsforening står bag. Målet er at sætte fokus på fjordenes tilstand og vise det store lokale engagement, der er landet over for at redde fjordene fra nye massive iltsvind.

Danmarks Naturfredningsforening: Historisk aftale udstikker ny retning for natur og landbrug24.6.2024 20:53:37 CEST | Pressemeddelelse

Efter mange måneders svære forhandlinger er der nu landet en aftale i den grønne trepart. Aftalen rummer de største ændringer af det danske areal i nyere danmarkshistorie – og vil betyde markant mindre landbrugsareal, mere skov og natur – og en massiv indsats for at redde vandmiljøet, siger præsident i Danmarks Naturfredningsforening Maria Reumert Gjerding.