Stenrig ishockeystjerne sælger luksusbolig

Den danske ishockeystjerne og mangemillionær har sat sin imponerende bolig til salg

Mikkel Bødkers bolig er netop kommet på markedet.
Mikkel Bødkers bolig er netop kommet på markedet. Foto: Boliga

34-årige Mikkel Bødker har sat sin herskabslejlighed i hjertet af København til salg.

Boliggevinst i sigte

Det er ikke småpenge, man skal smide efter den danske puckmaestros lækre lejlighed i København.

Boligen, som tæller 117 kvadratmeter, er nemlig sat til salg for 10.250.000 kroner.

Mikkel Bødker erhvervede lejligheden tilbage i 2014 for 3.945.000 kroner. Han står derfor til at score en boliggevinst på 6.305.000 kroner.

Ifølge Boliga gives der i gennemsnit tre procent rabat på ejerlejligheder i området.

Imponerende karriere

Mikkel Bødker er tidligere professionel ishockeyspiller og har spillet i mere end ti år i den nordamerikanske ishockeyliga NHL.

Her har han blandt andet pløkket pucken i mål for flere prominente hold, som tæller Phoenix Coyotes, Arizona Coyotes, Colorado Avalanche, San Jose Sharks og Ottawa Senators.

I 2020 vendte han tilbage til Europa og spillede to år i Schweiz, inden han skiftede til den svenske liga. Efter et år her trak han sig tilbage fra sporten i 2023.