MAN Truck & Bus Norge

MAN Norge ansetter ny Head of Sales Truck

MAN Truck & Bus Norge, en ledende leverandør av innovative lastebilløsninger, har ansatt Mikkel Lindquist (39) som ny Head of Sales for Truck-divisjonen.

Mikkel Lindquist (39), ny Head of Sales, Truck hos MAN Truck & Bus Norge. Mikkel bor i Oslo med sin kone og to barn og har over 14 års erfaring innen salgsledelse i bilbransjen.

Med over 14 års erfaring innen salgsledelse i bilbransjen, inkludert roller hos BMW Group Norway, Volvo Cars Norway og Møller Bil Hvam, bringer Mikkel en dyp forståelse av markedet og et sterkt lederskap til MAN.

Frank Nielsen, Country Manager for MAN Norge, ser frem til Mikkels bidrag: "Vi er glade for å ønske Mikkel velkommen som en del av vårt team. Hans erfaring innen personbilbransjen, kombinert med hans innovative tilnærming, gjør ham til den rette personen til å lede vårt salgsfokus fremover. Vi står overfor en svært spennende periode hos MAN Norge, hvor vi over de neste årene endrer salgsfokuset mot nullutslippsteknologi. Dette krever en helt annen tilnærming til salgsarbeidet, og vi er overbeviste om at Mikkel vil bringe nye perspektiver og en fornyet energi til vårt salgsarbeid."

"MAN Performance Tour" - Mikkels første oppgave

Som en del av sin nye rolle vil Mikkel fokusere på å støtte MANs selgere gjennom en rekke kundearrangementer under den landsdekkende "MAN Performance Tour", som nettopp har startet. Denne turneen gir kundene muligheten til å oppleve de nyeste teknologiene og innovasjonene fra MAN, inkludert de oppdaterte MY24 lastebilene med blant annet den speilfrie kameraløsningen MAN OptiView. Med på turneen vil MAN også ha med sine varebiler, MAN TGE.

Mikkel uttaler: "Jeg er begeistret for å starte min reise hos MAN med 'MAN Performance Tour'. Det gir meg en unik mulighet til å møte våre kunder og støtte våre selgere på tvers av landet. Jeg ser frem til å være med på å spre kunnskap om våre nye lastebiler og styrke vår posisjon på markedet."

Billeder

Følg pressemeddelelser fra MAN Truck & Bus Norge

Flere pressemeddelelser fra MAN Truck & Bus Norge

Salget av den nye MAN eTruck har startet i Norge30.11.2023 15:41:12 CET | pressemelding

Med eMobility Center la MAN grunnlaget for utviklingen av de nye MAN eTGX og MAN eTGS høyvolum elektriske lastebilene ved fabrikken i München for rundt to år siden og investerte tungt i forberedelser til blandet produksjon av diesel og elektriske lastebiler. 50 prototyper har siden blitt bygget og rundt 4000 ansatte fra produksjon og salg er trent opp til overgangen til elektrisk mobilitet. Ved MANs fabrikk i Nürnberg investerer MAN rundt 100 millioner euro i å etablere batteriproduksjon.

Ny mann i spissen for MAN i Norge3.11.2023 08:57:00 CET | pressemelding

Frank Nielsen blir ny Country Manager for MAN Norge 100 prosent fokus på Norge Vi er glade for å kunngjøre at Frank Nielsen (51) har overtatt rollen som Country Manager for MAN Norge med virkning fra 1. november 2023. Frank Nielsen er dansk og har jobbet som salgsdirektør for både den danske og norske MAN-organisasjonen, med det overordnede ansvaret for salg av nye og brukte lastebiler, varebiler og busser. Frank har jobbet i MAN i snart 20 år og kjenner derfor alle bransjer. Med denne endringen vil MAN videreutvikle og etablere MAN Norge til fordel for ansatte, samarbeidspartnere og kunder i Norge. Frank vil rapportere til Malte Kauert, administrerende direktør i Skandinavia. Samtidig vil Frank frigjøre de danske operative forretningsenhetene (Truck, Bus, Used, Van), som i fremtiden vil rapportere direkte til Malte Kauert. 100 prosent fokus på Norge betyr naturlig nok at Frank flytter til Norge og bosetter seg i nærheten av MANs hovedkontor på Fjellhamar, like utenfor Oslo sentrum. Ha