Viborg Bibliotekerne

Oplev en unik og stemningsfuld koncert i rustikke rammer i Viborgs gamle banegårdshal på Folkestedet, når Nick Cave Uncover kigger forbi d. 5. september

Hvad enten du oplever musikken for første gang eller er inkarneret Nick Cave fan, så venter dig her en unik og intim oplevelse i den rå gamle banegårdshal på Folkestedet

Nick Cave Uncover

Nick Cave Uncover er de eneste i Danmark, der fortolker Nick Caves musik på denne måde. Og de fire dygtige musikere har erfaret, at hans musikalske univers rammer bredt: unge som ældre - både inkarnerede Nick Cave fans og dem, der hører musikken for første gang. Nick Cave Uncover har formået at trække fulde huse til de efterhånden mange koncerter, de har spillet rundt om i landet på spillesteder og i kirker, i en grad, som er kommet bag på dem selv.

Nick Caves forunderlige musikunivers
Nick Cave Uncover er ikke et coverband i traditionel forstand - de forsøger ikke at lyde som en kopi af Nick Cave. Med stor indlevelse og autenticitet dykker fire musikere ned i Nick Caves kontrastfyldte univers og fortolker musikken i et anderledes rent og akustisk udtryk. Med alternativ besætning (sangerinde, cello, klaver & kontrabas) udforsker og leger de med Nick Caves forunderlige musikalske univers. De fortolker musikken uden at miste essensen.

For der er noget på spil i Nick Caves musik og tekstunivers. Musikken bevæger sig i et spændingsfelt mellem lys og mørke og giver plads til alle de kontraster, der hører med til at være menneske. Koncerten rummer både smukke numre som ”Into My Arms” & ”Loom Of The Land” og intense, energiske numre som ”Papa Won’t Leave You, Henry”.

Billetsalg i døren
Koncerten finder sted torsdag d. 5. september kl. 20-22 på Folkestedet og er arrangeret i et samarbejde mellem Folkestedet, Kulturselskabet og Viborg Bibliotekerne. Billetter koster 150 kr. og kan kun købes i døren. Dørene åbner kl. 19.00 og der kan købes øl, vand og kaffe i baren.

Stine Bernth Johansen, Viborg Bibliotekerne
20 45 73 99, stbj@viborg.dk