Aarhus FestugeAarhus Festuge

Få presseakkreditering til Aarhus Festuge 2024

Det er nu muligt at ønske pressebilletter til Aarhus Festuge 2024.

I forestillingen 'FLAMMENWERFER' optræder Blixa Bargeld – ikonisk forsanger i den legendariske tyske avantgardegruppe Einstürzende Neubauten og mangeårigt medlem af Nick Cave and The Bad Seeds – med nykomponerede sange sammen det prisvindende vokalensemble IKI. Foto: Emma Larsson.

Kære presse,

Aarhus Festuge 2024 står for døren med ti dage fra den 30. august til 8. september fyldt med fantastisk liv og en masse gratis kulturarrangementer i hele Aarhus. Se udvalgte highlights

Enkelte af vores arrangementer kræver imidlertid akkreditering – og vi vil selvfølgelig gerne sikre, at I får mulighed for at dække arrangementerne. Derfor følger her information om anmelderbilletter og fotoakkreditering til Aarhus Festuge 2024.

Presseakkreditering

Der kan ønskes én anmelderbillet pr. forestilling/arrangement og kun i forbindelse med omtale af det givne arrangement og Aarhus Festuge.

Ved enkelte arrangementer skal fotografer også have billet grundet pladsbegrænsninger. Se mere info nedenfor – og læs om muligheden ved de enkelte arrangementer.

• Ved bestilling af billet(ter) skal der oplyses:
  • Navn på anmelder/journalist samt eventuelt fotograf
  • Navn på medie
  • Mailadresse for modtagelse af billetter

Vend tilbage til Presse- og kommunikationsansvarlig for Aarhus Festuge, Lau Barnkob Lehrmann, lau@aarhusfestuge.dk senest mandag 26. august kl. 16.

SE ARRANGEMENTER HERUNDER

null
The Guardian har beskrevet amerikanske Lea Bertuccis blanding af klassisk akustisk musik og moderne elektronisk noise som en "apokalyptisk freak-out" og "ojordiske lyde, der indfanger jordens indre tidshistorie". Under Festugen optræder Bertucci i Langenæskirken.

Arrangementer med akkreditering

Uofficiel Åbning – Dybt i Aarhus
Fejring af ny aarhusiansk musikhistorie m. Tobias Rahim og Aarhus V Allstars.
Rådhusparken, 29. august kl. 19.20 (dørene åbner kl. 17.00)
Info: https://www.aarhusfestuge.dk/arrangementer/uofficiel-abning

Gallaåbning: 'FLAMMENWERFER' af Hotel Pro Forma
Musikdramatisk forestilling baseret på den berømte svenske kunstner Carl Fredrik Hills liv og kunstværker med optræden af Blixa Bargeld.
Musikhuset Aarhus, 30. august kl. 18:00.
Info: https://www.aarhusfestuge.dk/arrangementer/flammenwerfer

Det er muligt at fotografere H.M. Dronningen og borgmester Jacob Bundsgaard ved ankomst til Musikhuset Aarhus samt at fotografere de to taler i Musikhuset. Herefter vil fotografer blive eskorteret ud inden forestillingens start.

Koncerter

Lea Bertucci (USA) i Langenæskirken
Den anmelderroste amerikanske noise-komponist Lea Bertucci fremfører kompositionen 'Vapours' sammen med aarhusianske Admeta String Quartet.
Langenæskirken, 3. september kl. 21.00.
Info:https://www.aarhusfestuge.dk/arrangementer/rum-der-forkynder-lea-bertucci-i-langenaeskirken

NAH (USA) i UngK
Med et trommesæt og samplere præsenterer den amerikanske lydmanipulator NAH sin egen dynamiske syntese af punk, avantgarde jazz, elektronisk musik og hip-hop i UngK.
UngK, 6. september kl. 22.
Info: https://www.aarhusfestuge.dk/arrangementer/rum-der-forkynder-nah-i-ungk

Teater- og danseforestillinger

'Fault Lines'
En tankevækkende og sansefuld danseforestilling om en gruppe overlevende i en overophedet fremtid fra det britiske dansekompagni Lîla Dance.
Bora Bora, 2. september kl. 19:30.
Info: https://www.aarhusfestuge.dk/arrangementer/fault-lines

'Plastic Paradiso'
En rørende danse- og dukkeforestilling skabt af den britiske koreograf og performer Claire Benson med afsæt i den eventyrlige børnebog 'The Tin Forest'.
Teater Refleksion, 30. august, kl. 09:45 og 12.00.
Info: https://www.aarhusfestuge.dk/arrangementer/plastic-paradiso

Den Internationale Natcabaret
Magi, komik og artisteri af udvalgte internationale artister.
Hermans i Tivoli Friheden, fredag 30.-lørdag 31. august kl. 21.00.
Info: https://www.aarhusfestuge.dk/arrangementer/natcabaret-2024

Fotografering
Der kan være særlige fotoregler ved udvalgte arrangementer, som oplyses af Festugens repræsentant på stedet. Disse skal følges. Ring gerne til kommunikationsansvarlig inden.

Gallaåbning
Det er nødvendigt at sende kontaktinfo på alle journalister og fotografer, som ønsker akkreditering til denne begivenhed. Disse informationer skal være sendt til presse- og kommunikationsansvarlige senest mandag den 26. august, klokken 16.

Aarhus Festuge tager forbehold for, at der er et begrænset antal pladser til de forskellige arrangementer.

For yderligere inspiration til, hvilke arrangementer og vinkler I skal udforske, vil vi endnu engang foreslå at gå på opdagelse i Festugen udvalgte highlights.

Ellers er der blot at ønske jer en fantastisk Aarhus Festuge 2024!