Saxo

Nyt job til Natasha Brandt udløser direktørskifte hos Saxo

Efter fem år i spidsen for Saxo, Danmarks største onlineboghandel og en af de førende bogstreamingtjenester, rykker adm. direktør Natasha Brandt videre til et nyt direktørjob. Hun bliver afløst af Saxos nuværende kunde- og driftsdirektør (COO) Jeppe Vestergaard Trier.

Saxo er en del af JP/Politikens Hus, hvor adm. direktør Stig Kirk Ørskov takker Natasha Brandt for en enestående indsats, først som kommerciel direktør på Politiken i årene 2017 til 2019 – og derefter som adm. direktør hos Saxo.

Natasha Brandt er et menneske og en leder af en helt særlig kaliber. Som få evner hun at skabe tydelig retning og sikre sig et stærkt følgeskab. Hendes analytiske evner og overblik er suverænt, og hun formår at lede med såvel empati som et tårnhøjt ambitionsniveau. Med Natasha ved roret har Saxo udbygget sin klare førerposition på det danske bogmarked og tilmed skabt en af landets førende streamingtjenester for bøger og lyd. Vi er dybt taknemmelige for hendes indsats for koncernen og ønsker Natasha alt det bedste på hendes videre færd. Hendes nye arbejdsgiver er heldig”, siger Stig Kirk Ørskov.

Natasha Brandt stopper som adm. direktør hos Saxo dags dato for at tiltræde i et nyt direktørjob, der endnu ikke kan offentliggøres.

Om årene hos Saxo siger hun: ”De seneste fem år har Saxo undergået en imponerende udvikling, og jeg ser med stolthed tilbage på de resultater, vi har skabt, ikke mindst til glæde for de danske boglæsere og -lyttere. Der skal lyde en stor tak til mine skønne og dedikerede kollegaer hos Saxo og i JP/Politikens Hus, som har været med til at gøre min hverdag spændende, udfordrende og ikke mindst sjov. Saxo står et rigtig godt sted, og jeg er glad for, at jeg nu kan give stafetten videre til Jeppe Vestergaard Trier, der sammen med det dygtige Saxo-team vil kunne sikre, at Saxo fortsat står som en af de stærkeste aktører på det danske bogmarked”.

Saxos nytiltrådte direktør, Jeppe Vestergaard Trier, 39 år, er uddannet cand.merc. og har siden 2017 været en del af Saxo, hvor han de seneste tre år har haft rollen som COO med ansvar for logistik, medlemskaber, BtB-området, forretningsudvikling m.m. Stig Kirk Ørskov betegner Jeppe Vestergaard Trier som en ledelseskapacitet ud over det sædvanlige.

Jeppe har som COO bidraget til en imponerende udvikling hos Saxo. Hans dybe indsigt i bogmarkedet og hans sans for udviklingsmulighederne er i en klasse for sig. Jeppe har både ideerne og evnerne til at løfte Saxo til det næste niveau, og jeg ser meget frem til at få et endnu tættere samarbejde”, siger Stig Kirk Ørskov.

Jeppe Vestergaard Trier understreger, at der er en tung arv at løfte efter Natasha Brandt, men pointerer samtidig, at han glæder sig til kaste sig over opgaven.

Jeg er meget glad og stolt over at have fået denne mulighed for at drive Saxo videre efter Natashas fremragende lederskab. Saxo er en fantastisk virksomhed med et stort potentiale, og jeg ser frem til sammen med resten af Saxo-teamet og vores samarbejdspartnere at kunne levere fantastiske læse- og lytteoplevelser til danskerne og til alle vores mange Saxo-medlemmer”, siger Jeppe Vestergaard Trier.

I forbindelse med at Jeppe Vestergaard Trier udnævnes til adm. direktør, tiltræder Saxos produktchef, Mette Nysteen i en nyoprettet stilling som kommerciel direktør.

Stig ØrskovAdm. direktørJP/Politikens Hus

Tlf:33 47 27 01

Jeppe Vestergaard Trier, Saxos adm. direktør
Jeppe Vestergaard Trier, Saxos nye direktør
PR-foto

Om Saxo

Saxo er Danmarks største onlineboghandel og en af de mest populære lyd- og bogstreamingtjenester.

Hos Saxo står vi altid klar til at hjælpe pressen med blive klogere på læse- og lyttevaner. Er du journalist og vil vide mere om, hvordan bogmarkedet ser ud fra Saxos perspektiv, er du meget velkommen til at kontakte os. Vi stiller gerne vores data til rådighed f.eks. til historier om tendenser og udviklingen på bogmarkedet og bidrager med vores indsigt i litteraturens verden.

Se vores seneste bogmarkedsindeks eller læs den nyeste rapport om danskernes læsevaner 'Sådan læser vi 2023'

Følg pressemeddelelser fra Saxo

Flere pressemeddelelser fra Saxo