Top 5 sexlegetøj: Dansk sexlegetøjsbutik afslører favoritterne
Den danske sexlegetøjsbutik Peech afslører de fem mest populære stykker sexlegetøj blandt danskere. Top 5-listen viser ikke kun hvilke produkter der hitter, men peger også på en voksende bevidsthed om orgasmekløften.

En ny opgørelse fra Peech, der er baseret på egne salgstal, viser nye spændende tendenser, når der kommer til, hvilken type sexlegetøj som hitter hos danskerne.
De fem mest solgte produkter er:
-
Clamy | Klitorisvibrator
-
Bullie | Bulletvibrator
-
Pawny | Vibrator
-
Plum | Sanselegetøj
-
Trainy | Buttplug
Listen afslører Clamy – en diskret klitoris-vibrator – som det mest populære stykke sexlegetøj med længder. Ifølge Clara Filippa D. Andersen, medstifter og adm. direktør i Peech, skal den store popularitet ses som et udtryk for en stigende opmærksomhed på orgasmekløften – altså hvordan flere cismænd får orgasmer end ciskvinder i heteroseksuelle forhold.
- Når vi kan se, at Clamy er det bedst sælgende sexlegetøj, tror jeg helt klart, at det kan linkes til et opgør mod orgasmekløften. Personer med vulva vil også gerne have orgasmer, og selvom det både kan fikses med en tunge, finger eller andet, så er sexlegetøjet et godt redskab til at tale ud fra, siger hun.
Netop kommunikationen er utrolig vigtig, når man skal omlægge sine seksuelle vaner. Og her kan sexlegetøj som Clamy være med til at gøre den kommunikation nemmere.
- “Kan du lige rykke den lidt til højre” virker ikke lige så konfronterende, når man taler om en fin vibrator, som det måske kan gøre, når der er tale om sin partners fingre. Sexlegetøj kan på den måde give mulighed for at opdage, hvad der faktisk føles dejligt og være et redskab til både at lære sin egen krop at kende, men også sin partners, forklarer Clara Filippa D. Andersen.
Diskret og stilfuldt sexlegetøj bryder med stigma og fordomme
Undersøgelsen indikerer også en spændende tendens omkring æstetik og design, der viser, at de mest populære produkter er moderne og stilfulde i udtrykket, hvilket bryder med de klassiske fordomme om designet på sexlegetøj.
- Det spændende ved disse tal er, at de mest populære produkter er mindre vibratorer og produkter med en æstetik, der ikke nødvendigvis ligner de fordomme, man har om sexlegetøj. De er designet til at være diskrete og kan nemt blende ind i ens indretning, uanset om de ligger i natbordsskuffen, står på boghylden eller er placeret på badeværelset, udtaler Clara Filippa D. Andersen.
Denne udvikling afspejler ifølge Clara Filippa D. Andersen en bredere kulturel ændring mod en mere åben og afslappet holdning til seksuel sundhed og nydelse.
- Jeg har en tro på, at når sexlegetøj nærmest bliver skulpturelt, er det med til at normalisere det, fordi der ikke er samme behov for at gemme det væk, siger hun.
Kontakter
Clara Filippa D. AndersenMedstifter og adm. direktørPeech
Tlf:29476961Om Peech
Peech er en webshop, der sælger sexlegetøj under mantraet "lidt men godt". Gennem et kurateret kvalitetsudvalg formidler vi de produkter, vi mener er af høj nok kvalitet. Vi håber på sammen at kunne påvirke branchen til at tage personlig velvære og selvkærlighed mere seriøst, både for vores egen og samfundets skyld. Vi vil gerne være med til at nuancere opfattelsen og det eksisterende billede af sexlegetøj ved at stille spørgsmål som: hvem sexlegetøj er til, hvordan en vibrator kan bruges, og hvorvidt det er nødvendigt at kønsopdele produkter. Hos os skal det ikke være pinligt eller tabubelagt at købe eller læse om sexlegetøj. Peech er netop til for, at du sikkert og trygt kan udforske din seksualitet og nysgerrigt blive klogere på den og dig
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Db Journey Partners with Bonzer to Fuel Global Expansion Through SEO19.8.2025 10:00:00 CEST | Press release
Db Journey, the celebrated Scandinavian company specializing in bags and adventure gear, today announced a strategic partnership with the SEO agency Bonzer. This collaboration is designed to maximize the brand's global reach and strengthen its market position in key segments, including backpacks, luggage, skiing, and more adventure equipment. This partnership highlights the next phase in Db Journey's digital evolution, building on recent momentum fueled by strategic investments from high-profile figures like international football star Erling Haaland. The collaboration will have a broad search focus, with a key emphasis on markets in Scandinavia, Germany, and North America, where the brand's core customer base currently is. "We are very much looking forward to increasing our awareness in our global markets and doing it through search," says Oscar Risberg, Head of Digital Marketing for Db Journey. "We're excited to join forces with Bonzer and together help bring information and products
Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å drive frem global ekspansjon gjennom SEO19.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Db Journey, tidligere kjent som Douchebag, det anerkjente skandinaviske selskapet som spesialiserer seg på bager, kofferter og reiseutstyr, kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med SEO-byrået Bonzer. Samarbeidet er utformet for å maksimere merkevarens globale rekkevidde og styrke markedsposisjonen i viktige segmenter, inkludert ryggsekker, bagasje, skiutstyr og annet utstyr for reise og aktivitet. Dette partnerskapet markerer neste fase i Db Journeys digitale utvikling, og bygger videre på deres nylige momentum drevet av strategiske investeringer fra profilerte personer som den internasjonale fotballstjernen Erling Haaland. Samarbeidet vil ha et bredt organisk søkefokus, med hovedvekt på markedene i Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika, hvor merkevaren i dag har sin hovedtyngde. «Vi ser veldig frem til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk», sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey. «Vi er glade for å slå oss sammen
Danskerne dropper kirkebrylluppet: Knap to ud af tre par bliver nu borgerligt gift4.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kortlægning fra Lavendla viser, at andelen af borgerlige vielser er steget markant de seneste små tyve år, og knap to ud af tre par vælger nu denne vielsesform. Samtidig er kirkelige vielser i tilbagegang og udgør under en tredjedel af de samlede vielser.
Se tallene: Så mange (eller få) konfirmeres i din kommune23.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kortlægning fra Lavendla viser store forskelle i de danske kommuner, når det kommer til, hvor stor en andel af ungdomsårgangene der vælger at blive konfirmeret – samtidig med at konfirmationsprocenten generelt falder på landsplan.
Ny analyse sammenligner de 10 største internetudbydere i Danmark: Er din den hurtigste?5.5.2025 10:16:55 CEST | Pressemeddelelse
Hiper har i gennemsnit den højeste download-hastighed, mens AURA Fiber i gennemsnit har den laveste latency. Det viser en analyse af de 10 største internetudbydere i Danmark foretaget af Bredbånd.dk.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum