Parkzone A/S

Kameraparkering har gjort Scandic Sydhavnens reception mere effektiv og øget gæstetilfredsheden

Del

Scandic Sydhavnen i København gik fra en tidskrævende, manuel løsning med trykte parkeringskort til digital parkeringsadministration. Det har øget både effektivitet og gæstetilfredshed betragteligt.

Det store business- og familiehotel Scandic Sydhavnen, der har 391 værelser og konferencefaciliteter til 400 gæster, har indført digital parkeringsadministration med kameraparkering, ANPR, fra ParkZone. Kameraerne registrerer nummerpladen ved ind- og udkørsel og sparer dermed hotelpersonalet for manuelt at skulle administrere fysiske parkeringstilladelser. Samtidig oplever gæster til hotel og konference en mere smidig velkomst. De skal blot registrere sig på iPads i hotellets reception eller konferencelobby.

Ønske om at følge med tiden

Beslutningen om at skifte til en digital parkeringsløsning og -administration fra ParkZone kom, efter at hotellet oplevede negative kommentarer fra gæster kombineret med det faktum, at den manuelle løsning belastede receptionen administrativt. Samtidig havde Scandic et ønske om at følge med tiden. Den digitale omstilling har haft øjeblikkelig virkning og har effektiviseret receptionens hverdag mærkbart, fortæller General Manager Kim Christensen, Scandic Sydhavnen.

”Efter skiftet til kameraparkering med ParkZone, er vi blevet målbart mere effektive i receptionen, og gæstetilfredsheden er øget betragteligt på det punkt. Systemet kører af sig selv, og tilvænningen til en mere moderne løsning har stort set været gnidningsfri set fra både vores og gæsternes synspunkt. ParkZone har fuldt ud levet op til vores forventninger med gode råd og sparring, assistance i forhold til korrekt skiltning og generel opfølgning på processen med montering af hardware etc. Derfor er vi utrolig glade for vores løsning, og setuppet passer rigtig godt til vores parkeringsområde og forretningsmodel på Scandic Sydhavnen”, slutter Kim Christensen.

Fokus på digital udvikling og innovative parkeringsløsninger

Hos ParkZone oplever man, at hoteller i højere grad har udfordringer på deres parkeringsarealer og derfor vil væk fra den manuelle administration.

Ud over Scandic Sydhavnen administrerer ParkZone fem andre Scandic-hoteller og et sjette er på vej.

Kontakter

Om ParkZone

ParkZone er et 100 % danskejet selskab med fokus på digitale parkeringsløsninger og med stærke kompetencer inden for parkeringsadministration, parkeringskontrol og sikkerhedsløsninger . Vi administrerer dagligt mere end 2.000 parkeringsområder med ca. 180.000 p-pladser og er dermed et af de førende parkeringsselskaber i Danmark. Virksomheden har kontorer i Rødovre, Kolding, Aalborg og Trondheim, Norge.

Følg pressemeddelelser fra Parkzone A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Parkzone A/S

ParkZone udnævner Ronen Leon til administrerende direktør29.2.2024 00:00:00 CET | Pressemeddelelse

Det danskejede selskab ParkZone udnævner ny administrerende direktør. Ronen Leon, der i oktober blev ansat som viceadministrerende direktør, overtager pr. 1. marts direktørstolen og får dermed ansvaret for både de danske og udenlandske aktiviteter. "Det er med stor glæde og taknemmelighed, at jeg overtager posten som administrerende direktør i ParkZone. Vi har et stærkt ståsted og ambitioner om yderligere vækst, bl.a. ved at udvikle flere produkter og services tilknyttet fremtidens parkeringsoplevelser og det ser jeg frem til at stå i spidsen for", fortæller Ronen Leon. Han kommer med mere end otte års erfaring fra Securitas Danmark, senest som direktør for patruljevagtområdet, og før det var han bl.a. i Verisure og teleselskabet 3. ParkZones grundlægger, medejer og administrerende direktør gennem 20 år, Torben Holritz Juhl, fortsætter i virksomheden som kommerciel direktør. Om udnævnelsen af Ronen Leon siger han: "Det er absolut en fornøjelse at se Ronen videreudvikle ParkZone. Vores

Endnu et stærkt regnskabsår for danskejede ParkZone, der fortsætter vækstrejsen15.1.2024 00:00:00 CET | Pressemeddelelse

ParkZones seneste årsregnskab for 2022/23 viser for 3. år i træk vækst med en nettoomsætning på 191,7 mio. kr. (mod 179 mio. kr året før) og en bruttofortjeneste på 55,7 mio. kr. (mod 52,2 mio. kr. året før). I det netop offentliggjorte årsregnskab for perioden 1. oktober 2022 til 30. september 2023, kan direktør Torben Holritz Juhl med stor tilfredshed konstatere, at ParkZone fastholder væksten. Med en omsætning, der endnu engang sætter rekord, og et resultat før skat på 8,6 mio. kr. (11,5 mio. kr. i 2021/22) er det afsluttede regnskabsår endnu et bevis på, at ParkZone forstår sig på at drive parkerings- og vagtvirksomhed. ”Vores fokus er hver dag at give vores kunder de mest innovative løsninger og branchens bedste kundeservice til deres parkeringsadministration. Vi investerer derfor kontinuerligt i at udvikle og forfine vores produkter og services, som bl.a. kameraparkering med nummerpladegenkendelse, opmærkning og ladestandere, hvilket vores kunder i den grad efterspørger. Samlet s

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye