Tønder Festival præsenterer nyt område

Tønder Festival er stolte af at kunne præsentere et nyt område på festivalpladsen: Nyholm Skov. Det stemningsfulde skovområde, som ligger i forlængelse af Open Air-området, strækker sig over cirka 400 m² og vil give festivalens gæster en unik og stemningsfuld oplevelse.

Nyholm Skov

Nyholm Skov er blevet til i samarbejde med Robert Okholm, ejeren af skoven, som venligt har stillet området til rådighed for Tønder Festival. Vi retter en stor tak til Robert Okholm for hans engagement og for at hjælpe os med at skabe en ny, naturskøn dimension til festivalens atmosfære.

Oplev Nyholm Skov: Et naturligt åndehul

Nyholm Skov er tænkt som et aflukket fristed på festivalpladsen, hvor gæsterne kan trække sig tilbage fra folkemængderne og nyde roen i skovens smukke omgivelser. Her kan man forkæle sig selv med lokale specialiteter inden for både mad og drikke, som er udvalgt for at afspejle områdets rige kulinariske traditioner. Uanset om du nyder en forfriskende drik eller en lækker lokal ret, vil Nyholm Skov tilbyde et fredfyldt åndehul, hvor man kan slappe af og suge den særlige stemning på Tønder Festival til sig.

Kristina L. Schjøtt, direktør for Tønder Festival, udtaler: “Med det nye skovområde skaber vi en oase midt på festivalen, omgivet af træer og super hyggelig stemning. Det bliver et område med masser af glæde og fællesskaber, som vi glæder os meget til at tage i brug i år. Udover en bar og lokale madspecialiteter, vil den professionelle lyssætning være med til at skabe en fantastisk atmosfære i skoven. Området er også med til at give lidt mere plads til vores gæster og understøtte vores indsatser med at videreudvikle festivalen med respekt for vores 50-årige historie. I år bliver den spæde start på Nyholm Skov.”

Vi glæder os til at byde vores gæster velkommen i dette nye område, hvor musik, kunst og natur mødes i en hyldest til den lokale kultur og de rolige omgivelser.

Tønder Festival 21. 22. 23. 24. august 2024

Nyholm Skov

Fejl i tidligere udsendt pm om donation26.8.2024 13:06:58 CEST | Pressemeddelelse

Tønder Festival modtager donation fra lokal mindefond Under festivalens frivilligfest søndag aften, kunne formand for Laurids Rudebecks mindefond – Neel Rudebeck, foran 1500 frivillige annoncere, at mindefonden i anledningen af festivalens 50-års jubilæum, havde besluttet dels at bidrage med 10.000 kroner til at hylde en frivillig/frivillig gruppe, som har gjort en særlig indsats under årets festval, og dels besluttet at støtte tilblivelsen af en stor lysskulptur, der skal stå midt på pladsen, og være mødested og blikfang med 120.000 kroner. Lysskulpturen er tegnet af en frivillig fra Atmosfæreholdet, og centerelementet består af to dele. Nogle dunhammere i kobber, der symboliserer en festival stærk forankret i det lokale, men også kendt og udbredt til resten af verden og fx Canada og USA. Og en ”cirkel-bænk” som skal trække referencer dels til den cirkelbro der findes og ses over for visemøllen, der er arnested for festivalen og dels til den traditionsrige afslutning af festivalen, hv