Anima

Et af verdens største modehuse dropper pels

Del

Det italienske modehus Max Mara har netop meddelt, at det nu bandlyser al pels fra sine kollektioner. Beslutningen er truffet efter et langvarigt, internationalt pres fra dyrevenner, som har ført kampagne imod modehusets salg af pels fra ræve, mink og mårhunde. Det er en kæmpe sejr, lyder det fra dyreværnsorganisationen Anima. 

Det tog 270.000 e-mails, 5000 telefonopkald og utallige opslag på sociale medier, men vi gjorde det! Modekonglomeratet Max Mara stopper med at bruge pels. Fremover vil modehuset, der står bag mærker som Sportmax, Marina Rinaldi og Weekend at Max Mara, ikke længere have døde pelsdyr på samvittigheden. 

Fra Max Mara-direktør lyder det nu: “Max Mara (...) har vedtaget en pelsfri politik og har ingen intentioner om at introducere pels i nogen kommende kollektion (...)".

Max Mara har netop offentliggjort beslutningen, som altså er truffet efter, at den globale koalition Fur Free Alliance med Animas direktør Joh Vinding i formandsstolen har ført kampagne for en pelsfri politik. I en koordineret indsats har blandt andet modeinteresserede borgere fra hele verden kontaktet Max Mara og opfordret firmaet til at vedtage en pelsfri politik. 

Pels er passé

“Det er en kæmpe sejr, at Max Mara dropper pels, og man må bare sige, at det endnu engang bliver slået fast med syvtommersøm, at pels er passé”, udtaler Joh Vinding og uddyber:

“Pelsfarme er helvede på jord for dyrene, og det er de fleste forbrugere i dag godt klar over. Derfor er det naturligt, at det ene modehus efter det andet i disse år imødekommer det internationale pres fra dyreværnsorganisationer og fjerner pels fra kollektionerne”. 

Fakta

  • Modehuse som Prada, Versace, Gucci og Balenciaga har alle droppet pels. Globalt har langt over 1.500 mærker og modehuse vedtaget pelsfrie politikker. 

  • Modehuset Max mara har over 2500 butikker i 105 lande.

Kontakter

Links

Anima

Anima er en dansk dyreværnsforening, som blev stiftet i 2000. Vi arbejder for, at dyr skal respekteres, ikke mishandles. Dette gælder uanset om det handler om kæledyr, landbrugsdyr, pelsdyr, forsøgsdyr eller dyr i underholdning.

Anima sætter ind, hvor der er et behov og vi arbejder målrettet for at opnå konkrete resultater for dyrene. Vi har fokus på at påvirke både politikere, virksomheder og forbrugere. Animas fornemmeste opgave er at være en stemme for dyrene, da de ikke kan tale for sig selv.

Følg pressemeddelelser fra Anima

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Anima

Ny rapport: fastfoodkæder dumper på dyrevelfærd1.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Ny rapport afslører store forskelle på dyrevelfærden for slagtekyllinger anvendt i café- og restaurationsbranchen. Mens kæder som Espresso House, Vivaldi og Halifax ligger i top, er der ingen positive tiltag at spore hos de store fastfoodkæder Burger King og McDonald's. Dyreværnsforeningen Anima roser de ambitiøse restauratører, mens de store internationale fastfoodkæder kritiseres for “et direkte skandaløst niveau”.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye