EIFO får ny finansdirektør

EIFO henter ny CFO hos ATP Ejendomme som afløser for Christian Ølgaard, der fortsætter i anden rolle.

Henriette Krogh Bjørneboe Fynsk tiltræder som ny CFO i EIFO den 1. september.
Henriette Krogh Bjørneboe Fynsk tiltræder som ny CFO i EIFO den 1. september. Foto: Caroline Bjørner/EIFO

Det er en erfaren profil, som EIFO nu henter til hovedkontoret i Nordhavn. EIFO har nemlig med virkning fra 1. september 2024 ansat Henriette Krogh Bjørneboe Fynsk som Chief Financial Officer (CFO), og hun bliver således en del af EIFOs koncernledelse.

Henriette Krogh Bjørneboe Fynsk kommer fra en stilling som CFO hos ATP Ejendomme, og hun bliver i EIFO ansvarlig for området Finance & Digitalisation, som tæller knap 110 medarbejdere i afdelingerne Accounting & Controlling, Business Finance & Business Analysis, Business Operation & Support, HR & Organisation og Treasury.

"Jeg er meget glad for at få Henriette med ombord som sidste medlem af koncernledelsen i EIFO, og jeg glæder mig til at byde hende velkommen i september. Henriette er en yderst kompetent og erfaren leder, som vil bidrage stærkt til vores organisation. Hendes erfaring med CFO-rollen og den daglige ledelse af området kombineret med hendes evne til at tænke strategisk, arbejde med tværgående processer, data og teknologi gør hende til det helt rigtige valg. Jeg er overbevist om, at hun vil bidrage til at løfte EIFO til et nyt niveau og sikre, at vi fortsat leverer de bedste løsninger og finansiel styring," siger Peder Lundquist.

Lang erfaring

Henriette er uddannet cand.merc. i økonomistyring fra Aarhus Universitet Med sig bringer hun også en lang erfaring fra ATP-koncernen, hvor hun i knap ni år har arbejdet med drift og udvikling inden for en række fagområder som økonomi, indkøb, risikostyring, samt Data & Analytics. Herudover har hun i sin tid i ATP siddet som underdirektør med ansvar for tværgående strategi- og procesarbejde i Digital Solutions, arbejdet med den med den overordnede økonomistyring i ATP, herunder budgettering, controlling og rapportering. Hun har også solid erfaring med at drive større strategiske transformationsprojekter med fokus på øget brug af data og teknologi.

Henriette Krogh Bjørneboe Fynsk har desuden finansiel erhvervserfaring fra blandt andet BankInvest og PwC.

"Jeg har fulgt EIFO fra sidelinjen med stor interesse, og ser nu meget frem til at blive en del af holdet. Jeg glæder mig meget til at kunne være med til at fortsætte den strategiske retning og derigennem være med til øge værdiskabelsen til gavn for samfundet. Det vil blandt andet ske gennem et business partner mindset og et fokus på at styrke sammenhængskræften på tværs af organisationen,” siger Henriette.

EIFOs nye Chief Commercial Officer (CCO) SME, Signe Thustrup Kreiner, tiltræder også 1. september.

Foto: Caroline Bjørner/EIFO
Foto: Caroline Bjørner/EIFO