MENY styrker kundeoplevelsen på mejeri og ost
I denne tid møder kunderne et nyt og spændende koncept for mejeri og ost i udvalgte MENY-butikker. Hen over efteråret udvides til alle kædens butikker.
Mejeriafdelingen er den mest besøgte afdeling i supermarkederne, og der findes mejeriprodukter i hver anden indkøbskurv. Men forbrugerne køber ofte de varer, de plejer, og bruger relativt kort tid, inden de foretager deres valg.
Nu vil MENY løfte kundeoplevelsen og inspirere kunderne til nye valg. Grundlæggende handler det også om at øge kundeloyaliteten ved at tilbyde gode muligheder og gode oplevelser.
“Som de første i detailhandlen bruger vi digitale skærme, der viser varer, priser, opskrifter og informationer om fx økologi og dyrevelfærd. Foruden en række andre tiltag, gælder konceptet også kompetenceudvikling af medarbejdere, og markedsføring. Det skulle gerne sikre en tilgang, hvor vi kommer hele vejen rundt,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY.
”Som Danmarks MADmarked forsøger vi hele tiden at inspirere og imødekomme vores kunders behov. Vores nye mejeri- og ostekoncept har til formål at gøre det lettere for kunderne at træffe et valg ved hjælp af inspirerende initiativer, der fremhæver de mange muligheder inden for kategorien,” fortsætter Jesper Bjerring om kategorien, hvor MENY flere gange over de senere år har vundet Landbrug & Fødevarers Mejeripris.
I langt de fleste dagligvarebutikker i Danmark, skal kunderne bukke sig langt ned for at få fat på mælken, som oftest står bag lågen på gulvet nederst på tværs af hele køleskabet. I det nye koncept, er der rykket rundt på tingene, så mælken i stedet er placeret på langs. Det nye koncept understøtter på den måde forbrugerens indkøbsadfærd.
Konceptet testes med succes i foreløbig seks butikker
Det nye mejeri- og ostekoncept blev i første omgang testet i seks MENY-butikker i foråret. I butikkerne er tilbagemeldingerne gode. Kunderne vurderer butikkerne højere end kæden generelt på fx udsagnet “det er nemt at blive inspireret til at købe produkter, som jeg ikke normalt køber.”
Testbutikkernes salgstal ligger også højere end i kædens øvrige butikker.
Efter sommerferien vil kunderne også møde flere produkter i kategorien for mejeri og ost. Således vil MENYs kunder også blive introduceret for en premium islandsk skyr, lige som supermarkedskæden også er i gang med et nyt område inden for oste. Det handler om oste, der ikke er på køl.
Testen blev i første omgang udført i Karlslunde, Rønnede, Måløv, Solrød, Herning, Næstved og Vermlandsgade i København. Nu rulles det gradvist ud i flere butikker, så det hen over efteråret gerne skulle have ramt alle landets MENY-butikker.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Væksten for Danske Madskatte fortsætter med fuld styrke18.9.2024 06:49:11 CEST | Pressemeddelelse
MENYs Danske Madskatte vokser i omfang og salget har også kurs opad for de danske producenter af madskatte.
Borgerstøttede butikker i vild vækst – 25 nye butikker på mindre end to år16.9.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks små landsbysamfund er klar til at kæmpe for at bevare dagligvarebutikkerne i nærområdet, og Dagrofas model med borgerstøttede butikker styrer mod rekord.
Deltagerrekord med madglæde og godt håndværk i højsædet12.9.2024 09:00:11 CEST | Pressemeddelelse
Mere end 1.400 mad-entusiaster var med, da “Madscenen for professionelle” slog rekorder for både deltagere og udstillere.
Med entreprenant kultur lægger Dagrofa fundamentet til fremtiden11.9.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa sætter en tyk streg under sin entreprenante kultur med stor selvstændighed blandt andet hos koncernens mere end 535 butikker og 14.000 medarbejdere.
SPAR åbner sin butik i Helsingør den 19. september10.9.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 19. september slår SPAR dørene op til sit nye supermarked i Helsingør. Kim og Diana Thorning glæder sig til at byde kunderne velkommen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum