Netto bliver ny partner for Pan Idræt
Dagligvarekæden Netto har netop indgået et nyt partnerskab med Pan Idræt, som er landets største LGBTQ-medlemsforening med flere end 25 idrætsgrene. Partnerne ønsker sammen at styrke sociale idrætsfællesskaber og skabe en endnu mere inkluderende hverdag for medlemmer, medarbejdere og kunder.
Landets største dagligvarekæde ønsker fortsat at bidrage aktivt til at gøre en forskel for LGBTQ+-personer og har netop givet håndslag med Danmarks største LGBTQ-medlemsforening Pan Idræt med 2.000 medlemmer fordelt på mere end 25 forskellige idrætsgrene.
Samarbejdet vil bl.a. effektuere sig i Nettos deltagelse ved Rainbow Sports Square på Nytorv i København henover d. 14., 15., og 16. august. Derudover vil ugens Netto-avis være fokuseret om det nye partnerskab, hvori man vil finde udvalgte sortimenter og varer relateret til Pan Idræt og regnbueuniverset. Overskuddet herfra øremærkes til udvikling af det nye partnerskab.
”Som virksomhed og arbejdsplads ønsker vi at fastholde vores støtte til LGBTQ+ og retten til at være den man er og elske den eller dem, man ønsker. Derfor har det været vigtigt for os at finde en organisation med hvem, vi deler værdier og ambitioner for at gøre en reel forskel for alle, uanset seksualitet. Pan Idræt har skabt et miljø, hvor det ikke er medaljer og præstationer, der er i fokus, men et fantastisk fællesskab, og det glæder vi os til at blive en del af,” siger Christian Dahl, HR-direktør i Netto og fortsætter:
”Med afsæt i fællesskab og inklusion, som er nogle af Nettos grundværdier, ser vi frem til samarbejdet med Pan Idræt, hvor vi sammen skal skabe stærke sociale miljøer for medlemmer, medarbejder og kunder.
Hos Pan Idræt ser man frem til det nye partnerskab med Netto.
"I Pan Idræt er vi glade for partnerskabet med Netto, Danmarks største dagligvarekæde. For os er det vigtigste at styrke vores mangfoldige fællesskab og samtidig skabe plads til flere på den danske idrætscene. Vi tror på, at Netto kan bidrage positivt til den udvikling,” siger Christian Bigom, Forperson i Pan Idræt.
Netto bliver en af flere nye partnere for Pan Idræt, som også tæller bl.a. Danske Bank, Novo Nordisk, Matas og Mærsk.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Donation fra Salling Groups kunder: Julemærkehjemmene modtager over en million kroner for Tinka-nissehuer20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden november har kunderne kunne købe Tinka-nissehuer i Bilka, BR og føtex. Huerne har i år været så populære, at Salling Group har overrakt en check på 1.250.000 kroner på vegne af kunderne til Julemærkehjemmene.
føtex og Bilka indgår historisk partnerskab med Tjele Gods: Vil sætte ekstra skub i økologien13.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Økologiske varer fra Tjele Gods kommer fremover til at pryde hylderne i alle føtex og Bilka butikker. Tjele Gods er ved at skabe Danmarks førende økologiske landbrug, og samarbejdet passer derfor perfekt til føtex og Bilkas ambitioner om at udvide det økologiske varesortiment
Netto og Bilka vinder fornemme vegetariske priser27.11.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Bilka løber med førstepladsen i ‘Bedst-i-pris', når det handler om plantebaserede varer, mens Netto vinder ‘Årets plantebaserede discountsupermarked’. Kåringer, som Dansk Vegetarisk Forening står bag.
Nyt madspildspartnerskab skal redde 6,5 millioner måltider årligt26.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
FødevareBanken og Salling Group lancerer MadPlus – et landsdækkende initiativ til bekæmpelse af madspild med en ambition om at inkludere hele detailhandlen i Danmark fra 2026.
Nu åbner fremtidens føtex med stort fokus på måltidet og sundhed21.11.2024 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
I Kokkedal kan du nu opleve føtex’ helt nye koncept, der vil være standarden for fremtidens føtex. Kunderne vil opleve en butik, hvor måltidet og convenience er i højsædet, og hvor de første sundhedstiltag bliver præsenteret
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum