Salling GroupSalling Group

Netto bliver ny partner for Pan Idræt

Del

Dagligvarekæden Netto har netop indgået et nyt partnerskab med Pan Idræt, som er landets største LGBTQ-medlemsforening med flere end 25 idrætsgrene. Partnerne ønsker sammen at styrke sociale idrætsfællesskaber og skabe en endnu mere inkluderende hverdag for medlemmer, medarbejdere og kunder.

Fotograf: Bjarke de Koning

Landets største dagligvarekæde ønsker fortsat at bidrage aktivt til at gøre en forskel for LGBTQ+-personer og har netop givet håndslag med Danmarks største LGBTQ-medlemsforening Pan Idræt med 2.000 medlemmer fordelt på mere end 25 forskellige idrætsgrene.  

Samarbejdet vil bl.a. effektuere sig i Nettos deltagelse ved Rainbow Sports Square på Nytorv i København henover d. 14., 15., og 16. august. Derudover vil ugens Netto-avis være fokuseret om det nye partnerskab, hvori man vil finde udvalgte sortimenter og varer relateret til Pan Idræt og regnbueuniverset. Overskuddet herfra øremærkes til udvikling af det nye partnerskab.

”Som virksomhed og arbejdsplads ønsker vi at fastholde vores støtte til LGBTQ+ og retten til at være den man er og elske den eller dem, man ønsker. Derfor har det været vigtigt for os at finde en organisation med hvem, vi deler værdier og ambitioner for at gøre en reel forskel for alle, uanset seksualitet. Pan Idræt har skabt et miljø, hvor det ikke er medaljer og præstationer, der er i fokus, men et fantastisk fællesskab, og det glæder vi os til at blive en del af,” siger Christian Dahl, HR-direktør i Netto og fortsætter:

”Med afsæt i fællesskab og inklusion, som er nogle af Nettos grundværdier, ser vi frem til samarbejdet med Pan Idræt, hvor vi sammen skal skabe stærke sociale miljøer for medlemmer, medarbejder og kunder. 
Hos Pan Idræt ser man frem til det nye partnerskab med Netto. 

"I Pan Idræt er vi glade for partnerskabet med Netto, Danmarks største dagligvarekæde. For os er det vigtigste at styrke vores mangfoldige fællesskab og samtidig skabe plads til flere på den danske idrætscene. Vi tror på, at Netto kan bidrage positivt til den udvikling,” siger Christian Bigom, Forperson i Pan Idræt.

Netto bliver en af flere nye partnere for Pan Idræt, som også tæller bl.a. Danske Bank, Novo Nordisk, Matas og Mærsk.

Kontakter

Billeder

Fotograf: Bjarke de Koning
Download

Om Salling Group

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye