Danske Tobias Nielsen bliver Senior Vice President, Digital hos Bauer Media Audio i Europa

Tobias Nielsen forlader sin stilling som COO hos Bauer Media Audio Danmark for at tiltræde som Senior Vice President (SVP) Digital hos Bauer Media Audio.

I den nyoprettede stilling skal Tobias spille en nøglerolle i den strategiske udvikling af Bauer Media Audios digitale transformation.

I Danmark er Bauer Media markedsleder for kommerciel radio med 2 millioner ugentlige lyttere på tværs af stationer som NOVA, The Voice, Radio 100, Pop FM & Radio Soft. Bauer Media er med mere end 32 millioner afspilninger i 2023 også blevet kommerciel markedsleder indenfor podcasts med udgivelser som Mørkeland, Fantino & Bonde, Danske Drabssager m.fl.

Vivian Mohr, President of Audio udtaler: “Tobias er en erfaren digital leder med en solid erfaring fra radio- og audiobranchen. Tobias nye rolle vil sikre, at alle touchpoints og brugerrettede aktiviteter er samstemte, så vores brugere får en sammenhængende og inspirerende digital oplevelse som en del af vores fokus på den næste fase i Bauer Media Audios digitale udvikling”.

Tobias Nielsen udtaler: “Det er en spændende ny rolle, der vil accelerere de brugerrettede digitale initiativer hos Bauer Media Audio på tværs af vores ni markeder. Det har været fantastisk at arbejde i Danmark, og jeg er stolt af de resultater, vi har opnået som team de seneste år, inklusive den markedsledende position på digital lyd og podcast. Nu ser jeg frem til samarbejdet med kollegaerne i resten af Europa om at sikre endnu bedre digitale tilbud til vores 61 millioner lyttere.”

Tobias Nielsen tiltræder den nye stilling i London den 1. september. Jim Receveur, CEO for Bauer Media Danmark, vil senere på sommeren melde planerne ud for sammensætning af lederteamet i Danmark, herunder hvilke stillinger, der skal besættes.

Om Bauer Media Audio

Bauer Media Audio er Europas førende digitale kommercielle radio- og audiooperatør. Bauer Media Audio når ud til 61 millioner brugere ugentligt via radio, online og podcast. På tværs af ni lande - Storbritannien, Sverige, Danmark, Irland, Finland, Polen, Slovakiet og Portugal - ejer Bauer Media Audio ledende brands inklusive Today FM, KISS, MixMegapol, Absolute Radio, Radio Norge, Radio Expres, Radio Nova, Radio 100, RMF og Rádio Comercial.

Om Bauer Media Audio