Timestone ApS

Dansk brand høster internationale priser på rekordtid. Lovprist af legendarisk designer.

Del

Timestone, der allerede har markeret sig stærkt på det danske gravstensmarked, fortsætter med at sætte nye standarder inden for branchen. 

Fra venstre: Lasse Buhl Jørgensen (medejer og bestyrelsesformand). Nikolaj Tymm-Andersen (Ejer og direktør). Lasse Tymm-Andersen (medejer og bestyrelsesmedlem). Mikkel Tymm-Andersen (medstifter og bestyrelsesmedlem)
Fra venstre: Lasse Buhl Jørgensen (medejer og bestyrelsesformand). Nikolaj Tymm-Andersen (Ejer og direktør). Lasse Tymm-Andersen (medejer og bestyrelsesmedlem). Mikkel Tymm-Andersen (medstifter og bestyrelsesmedlem) Gorm Branderup

På blot et år har virksomheden modtaget internationale anerkendelser, herunder IF Design Award, German Design Award for Eco Design, Excellent Product Design og Red Dot Design Award. Priserne fremhæver Timestones unikke kombination af æstetisk skønhed, bæredygtigt design og innovativ produktudvikling.

To danske Awards er det også blevet til, Timestone har vundet Lifestyle Growth 2023 en Award vi vandt foran kendte livsstilsprodukter (smykke, tekstil, møbel og lig.) og Skive Business Award Innovationens pris 2023

Timestone kan med rette kalde sig for verdens mest awardvindende gravstens-brand.

Danmarks mest prisvindende designer, Timothy Jacob Jensen udtaler, "Jeg har været i designbranchen i 40 år, men jeg må indrømme at jeg aldrig oplevet et så banebrydende og nytænkende produkt som Timestone blive så vel modtaget og vinde så mange priser på så kort tid."

Timothy har stået i spidsen for designprocessen sammen med den tyske designer Felix Hofmann.

Visionen om Smukke og Grønne Afskeder

Timestone har som sin kernevision at skabe den smukkeste og grønneste afsked, der respekterer traditioner samtidig med at tillade nytænkning. Ved at bruge ler som materiale i stedet for traditionel granit, reducerer Timestone transportens miljøpåvirkning og sikrer en produktionsproces med minimalt materialeaffald og det helt uden at gå på kompromis med æstetik og holdbarhed.

Integrering i Ceremonier og hvad sker der med de udtjente gravsten

Med deres lette vægt og hurtige leveringstider på 2-4 dage tilbyder Timestones gravsten en unik mulighed for at blive integreret som en del af ceremonien i kirken. Dette gør det muligt for de pårørende at skabe en personlig og mindeværdig oplevelse, hvor alle deltagende får muligheden for at se gravstenen og det endelige gravsted.

Den dag familien ikke længere ønsker at bevare gravstedet kan teglværket tage stenen tilbage og genbruge den 1:1 til nye modeller og familien kan tage messingpladen, hvorpå teksten er indgraveret med sig hjem og bevare den som et minde i hjemmet.

Designs Inspireret af Naturen

Timestones modeller som-

"Still," der er inspireret af havets overflade, når det blikstille hav breder sig mod horisonten, sådan strækker Still sig ud som et symbol på ro og harmoni. Uanset farvevalg vil man kunne drage paralleller til naturen, den glatte overflade og messing pladen minder om havets spejlblanke flade, hvor skyer og sol spejles.

"Impact," Produktets bølgede linjer er stærkt inspireret af den fysiske påvirkning en dråbe har, når den bryder vandoverfladen. Ringene kan symbolisere de mange indvirkninger man har haft gennem livet – heraf kommer navnet “Impact”.

"Sea Urchin," Et design stærkt inspireret af naturen og dets organiske og rolige linjer. Som noget særligt for vores produkter er de udsmykket med en messingplade hvor navn, datoer etc. kan blive indgraveret uden at det skal gøres i stenen.

-alle er skabt i samarbejde med de anerkendte designere Felix Hofmann og Timothy Jacob Jensen, inspireret af naturens skønhed. De tilbyder en moderne tilgang til en traditionel industri.

Grundlagt på Erfaring

Timestone er grundlagt af Nikolaj Tymm-Andersen, der med sine 30 års erfaring som uddannet stenhugger i gravstensbranchen besidder en unik ekspertise og dyb respekt for faget. Virksomheden drives af Nikolaj og hans søn Mikkel Tymm-Andersen, der sammen fortsætter med at udvikle innovative løsninger for en bæredygtig fremtid.

Timestone blev til som en vision om at modernisere og bringe bæredygtighed ind i en ellers traditionsbunden industri. Grundlægger Nikolaj Tymm-Andersen begyndte rejsen med en dyb respekt for gravstensfaget og en klar ambition om at introducere bæredygtige løsninger. Sammen med sin søn Mikkel har Nikolaj mødt en velvilje og et stort ønske om forandring fra kunder, forhandlere og på kirkegården, hvor ændringer ellers ofte tager tid.

Det har krævet vedholdenhed, kreativitet og en stor portion risikovillighed at nå dertil, hvor Timestone er i dag. Fra idéfasen, gennem adskillige prototyper og til de færdige produkter, har familien Tymm-Andersen kontinuerligt arbejdet på at forfine deres designs og produktionsmetoder. Deres dedikation til bæredygtighed har ført dem til at vælge ler som hovedmateriale, hvilket har været en banebrydende beslutning i en branche, der traditionelt har brugt granit.

Bæredygtig Produktionsproces

Timestones produktionsproces er designet til at minimere miljøbelastningen. Ved at vælge lettilgængelige materialer og bæredygtige produktionsmetoder sikrer Timestone, at deres produkter lever op til de højeste miljøstandarder.

Med en produktion i Europa helt uden tunge løft, støv og støj er der også tænkt på et godt arbejdsmiljø, hele vejen fra produktion til det færdige resultat ude på kirkegården.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
Direktør og stifter: Nikolaj Tymm-Andersen
Direktør og stifter: Nikolaj Tymm-Andersen
Download
Download
Download
Download

Links

Om Timestone

Timestone ApS er en familiebaseret virksomhed, drevet af far og søn, Nikolaj og Mikkel Tymm-Andersen. Nikolaj Tymm-Andersen, grundlægger og administrerende direktør, er uddannet stenhugger og har arbejdet i stenbranchen siden 1991. Han har siden 2012 drevet selvstændig virksomhed indenfor import og eksport af granit.

Timestone er etableret på baggrund af ideen om at lave mere miljøvenlige mindesten og mindeplader i takt med tidens ånd og krav om, at vi alle må bidrage til at passe bedre på vores planet.

Det er en virksomhed, der hele tiden skal udvikle sig og følge med tiden, så vi også i fremtiden kan lave vores produkter på en måde, der tilgodeser miljøet mest muligt, uden at gå på kompromis med den værdighed og det æstetiske udtryk, der skal være.


Vores mål er at udbrede vores produkter til hele verden. Vi er samtidig meget åbne og vågne overfor de muligheder, der måtte opstå i fremtiden, således vi hele tiden kan tilbyde de mest miljøvenlige materialer og produktionsmetoder.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye