Tjek din kupon: Syv nye millionærer lørdag aften

Hele syv danskere vandt hver især 1.000.000 kroner i Lotto lørdag aften - læs her hvor de mange penge er vundet. Ingen løb med førstepræmien, så puljen er nu helt oppe på 18 millioner kroner.

Mens de danske håndboldherrer lørdag aften kunne juble over en sikker sejr over Frankrig i den olympiske håndboldturnering, var der syv danskere, der også fik noget helt andet at juble over: De vandt hver især 1.000.000 kroner i Lotto.

En enkelt af de syv nybagte millionærer vandt via sit PLUS-abonnement, hvor pengene går automatisk ind på kontoen, mens de seks øvrige milliongevinster blev vundet via kuponer købt i kiosker og butikker, så her gælder det gode, gamle råd: Husk nu at tjekke din kupon - den kan være en million kroner værd!

De to første millionærer blev udtrukket i Lottos ugentlige ekstratrækning Millionærchancen.

Det var her en heldig dansker fra hovedstadsområdet havde spillet med via abonnement, mens den anden blev vundet på en kupon købt hos OK Plus i Christiansfeld.

De fem øvrige milliongevinster blev vundet via Super Millionærchancen, som er den ekstratrækning, som Danske Spil altid foretager ved Lotto trækningen den sidste lørdag i måneden.

Vindere over hele landet

De fem gange 1.000.000 kroner blev vundet på kuponer, som de heldige vindere har købt her:

- Letkøb i Valby.

- Butikken Rene's Vin og Grønttorv i Fjerritslev.

- Spar i Blåvand.

- Shell Service Ringstedgade i Næstved.

- SuperBrugsen Løgten i Skødstrup.

Danske Spil har endnu ikke talt med de heldige vindere, men der skal lyde et stort tillykke til dem alle.

”Det er en fornøjelse at dele gevinster ud til glade danskere, og vi bliver i Danske Spil glade hver eneste gang, der bliver vundet en gevinst i vores lotterier. Også selvom det sker hver evig eneste uge,” siger Malene Mølgaard, som er adm. direktør i Danske Lotteri Spil, som står bag Lotto.

Der var for femte uge i træk ingen vindere af Lottos førstepræmiepulje - og dermed vokser puljen til hele 18 millioner kroner, når der på lørdag igen skal trækkes syv vindertal.

Om Lotto
Lotto tallene trækkes hver lørdag aften, og det er de blevet uden afbrydelse siden 7. oktober 1989. Førstepræmiepuljen er altid på mindst 8.000.000 kroner.
Den højeste Lotto gevinst nogensinde blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kroner.

Om Millionærchancen
Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti – i september 2023 omdøbt til Millionærchancen - som betyder, at der fast hver lørdag bliver trukket lod om to gange 1.000.000 kroner blandt alle ugens spillede rækker.

Om Super Millionærchancen
Super Millionærchancen garanterer fem millionærer hver eneste måned året rundt. Det er en fast ekstratrækning den sidste lørdag i måneden, hvor Danske Spil trækker lod om 5 x 1 million kroner blandt alle månedens spillede rækker.

Lotto, vindertal, 27. juli
7, 19, 21, 22, 24, 35, 36

Lotto, tillægstal 27. juli

Det danske Herrelandshold skal have ny landstræner, men hvem skal mon løfte arven efter Hjulmand?19.7.2024 13:31:23 CEST | Pressemeddelelse

Kasper Hjulmand har i dag meddelt, at han stopper som landstræner for det danske Herrelandshold. Morten Wieghorst er indsat som midlertidig landsholdstræner, men hvilken profil, der skal stå i spidsen for det populære hold, når kalenderen siger 2025, vides endnu ikke. Spekulationerne er allerede i fuld gang, og nu kan man hos Danske Spil selv gætte med på, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver.