Det progressive metalband TessseracT vender tilbage til Danmark på deres ’War of Being World Tour Part 2”. Oplev dem på VoxHall i Aarhus d. 28. januar sammen med special guest Novelists

TESSERACT

SUPPORT: NOVELISTS

28. JANUAR 2025

VOXHALL, AARHUS

TesseracT er et britisk progressiv metalband dannet i 2003. Bandet er kendt for deres komplekse lyd, atmosfæriske elementer og djent-inspirerede riffs. Deres musik kombinerer et højt teknisk niveau med melodiske og stemningsfulde passager.

TesseracT udgav deres debutalbum, "One", i 2011, hvilket blev mødt med stor anerkendelse fra både kritikere og fans. Bandet er blevet rost for deres evne til at skabe en unik og original lyd inden for den progressive metalgenre.

Efterfølgende udgav TesseracT albummet "Altered State" i 2013 og "Polaris" i 2015. Begge albums fortsatte med at udforske bandets karakteristiske lyd og eksperimentere med komplekse musikalske strukturer og stemninger.

I 2018 udgav TesseracT deres fjerde studiealbum, "Sonder", der blev modtaget positivt af både kritikere og fans. Albummet udforskede temaer som individualitet, forbindelse og den menneskelige oplevelse.

TesseracT har opbygget en stærk international fanbase og har turneret rundt omkring i verden. Deres energiske live optrædener er blevet rost for deres tekniske niveau og evne til at skabe en medrivende atmosfære. Bandets nuværende medlemmer inkluderer Daniel Tompkins (vokal), Acle Kahney (guitar), James Monteith (guitar), Amos Williams (bas) og Jay Postones (trommer). TesseracT fortsætter med at skabe innovativ og progressiv musik og er fortsat et vigtigt navn på den moderne metalscene.

Billetsalget starter 5. august kl. 12.00 via livenation.dk

Det australske punkrockband, Trophy Eyes, spiller i Pumpehuset torsdag d. 3. oktober 2024. De tager Split Chain med som support.18.7.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Trophy Eyes er et australsk punkrockband, der består af John Floreani (vokal), Jeremy Winchester (bas og vokal), Blake Caruso (trommer) og Josh Campiao (guitar). Trophy Eyes brød igennem med deres debutalbum "Mend, Move On" i 2014, som blev rost for dets ærlighed og energi. Herefter begyndte bandet at turnere internationalt og opbygge en dedikeret fanbase. Deres efterfølgende udgivelser, herunder albummet "Chemical Miracle" fra 2016 og "The American Dream" fra 2018, cementerede deres position som en betydningsfuld stemme inden for moderne punkrock.

Den energiske glamrock stjerne, Michael Monroe, spiller i Pumpehuset 10. september 202410.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Michael Monroe, født Matti Fagerholm, er en markant figur inden for rockmusikken, kendt som forsanger i det finske glamband Hanoi Rocks. Bandet, som blev dannet i 1979, fik hurtigt international anerkendelse for deres unikke glam rock-stil og blev en vigtig del af rockscenen i 1980'erne. Efter Hanoi Rocks' opløsning i midten af 1980'erne begyndte Monroe en succesfuld solo-karriere, hvor han udgav flere album og fortsatte med at turnere og udgive ny musik.

Det indflydelsesrige heavy metal-band, Queensrÿche, vender tilbage til Pumpehuset torsdag 6. februar 202510.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det amerikanske heavy metal-band, Queensrÿche, blev dannet i 1982 i Bellevue, Washington, og er grundlagt af guitaristerne Michael Wilton og Chris DeGarmo, bassist Eddie Jackson, trommeslager Scott Rockenfield og sanger Geoff Tate. De blev hurtigt kendt for deres unikke lyd, der kombinerede elementer af progressiv rock og heavy metal, samt deres komplekse og konceptuelle sangtekster.