JJ Paulo giver gratis koncerter i Paris

Han er energisk, talentfuld og udadvendt. Nu kommer franskmændene også til at få en smag af JJ Paulos afrobeats, når han giver seks gratis koncerter i Den danske pavillon i Paris i slutningen af juli.

JJ Paulo giver seks koncerter i Den danske pavillon, når der er OL i Paris: "Når jeg spiller internationale koncerter lige nu, kan jeg mærke, at jeg bare er én sang fra mit store gennembrud på verdensscenen," siger musikeren. Foto: Sebastian Vistisen Toft

JJ Paulo har efterhånden cementeret sig i den danske musikbranche som et sprudlende, friskt og energirigt musikalsk bidrag til at nuancere det musikalske udbud i Danmark.

Hans musikgenre hedder Afrobeat, der trækker tråde til velkendt melodisk popmusik, kombineret med energiske afrikanske rytmer, der går direkte i kroppen og gør det umuligt at stå stille.

Og han glæder sig til at få publikum til at danse og synge med, når han spiller to daglige koncerter i Den danske pavillon på Champs-Élysées den 29., 30. og 31. juli.

”Publikum får et kys af min tanzaniske kultur, og de får en fantastisk følelse af mangfoldighed og løssluppenhed. Man skal ikke tænke for meget over tingene til mine koncerter,” siger JJ Paulo.

Men publikum skal ikke kun komme for at blive underholdt. De skal forvente at bidrage med noget, selvom det er JJ Paulo, der står på scenen.

”Mine koncerter er ikke gode, hvis publikum ikke er med mig. Jeg kan ikke fungere, hvis jeg ikke får noget fra dem. Derfor lærer jeg alle en dans og nogle ord på swahili. Du skal ikke komme for at blive underholdt af mig, vi skal skabe en fest sammen. Det er en rejse til Tanzania, men du behøver ikke pas og malariapiller,” siger JJ Paulo.

JJ Paulo er født i Tanzania, men opvokset i Silkeborg i Danmark. Sammensmeltningen af de to kulturer er noget, der har stor indflydelse på hans musik. Han har taget den dybfølte danske tradition for lyrik med i sine stemningsfyldte afrobeats-sange.

”Jeg lever af at bygge kulturbro. Jeg drømmer om at give folk en bedre forståelse for andre kulturer end deres egen, så kan vi slippe af med racisme. Så er jeg ikke en mørk fremmed. Min musik og mine koncerter er min kultur. Hvis du kan lide den, så kan du lide mig, og så accepterer du mig,” siger JJ Paulo.

Selvom det måske kan virke som en stor ting at skulle spille i udlandet for en dansk musiker, så er det ikke noget, der får JJ Paulo til at ryste på hænderne. Han er klar til sit store internationale gennembrud:

”Når jeg spiller internationale koncerter lige nu, kan jeg mærke, at jeg bare er én sang fra mit store gennembrud på verdensscenen. Derfor er det vigtigt for mig at komme til at spille en showcase i Paris, for min store drøm er blive en international stjerne,” siger han.

JJ Paulo kan høres i Den danske pavillon ved to daglige koncerter den 29., 30. og 31. juli kl. 17 og kl. 19. Desuden spiller DAYYANI, Lydmor, Brimheim og Teitur på andre datoer. Der er gratis adgang. Artisterne er udvalgt i et samarbejde mellem ROSA, Le Bicolore / Maison du Danemark og VisitDenmark.

Se hele event-kalenderen her.

_______________________________

Kort om den danske pavillon i Paris

Under OL i Paris kan gæster fra hele verden gratis besøge et lille stykke Danmark ved Champs-Élysées. Her kan man møde danske ideer, som bidrager til at skabe et bedre liv og en bedre verden. VisitDenmark står sammen med Erhvervsministeriet i spidsen for fremstødet, der blandt andet støttes af Realdania, Konsul George Jorck og Hustru Emma Jorck’s Fond og The Trade Council.